JAK ZBUDOWAĆ ODNOSZĄCY SUKCESY ZESPÓŁ SPRZEDAŻY

Serious businessman leaning against railing

Kompletny przewodnik po tym, jak zbudować odnoszący sukcesy zespół sprzedaży

Zbudowanie własnego zespołu sprzedażowego nie jest rzeczą łatwą. Możesz pomyśleć, że posiadanie odpowiednich ludzi z pasją do sprzedaży sprawia, że ​​Twój zespół sprzedaży działa sam. Ale udana sprzedaż – zwłaszcza w dzisiejszej epoce cyfrowej – nie zdarza się z dnia na dzień. Jak więc zbudować odnoszący sukcesy zespół sprzedażowy ? Jakie metody powinieneś znać, aby działały najlepiej? Jakich wskazówek i wskazówek potrzebujesz, aby odnieść sukces ?

Kiedy zbudować zespół sprzedaży – idealne wyczucie czasu

Przede wszystkim sukces zespołu sprzedażowego zależy od kilku czynników . To powiedziawszy, najważniejsze z nich to:

  • Sukces Twojego produktu
  • Rynek docelowy
  • Twoja grupa docelowa
  • Wielkość Twojej firmy
  • Wielkość Twojego zespołu sprzedaży
  • Umiejętności Twojego pracownika sprzedaży
  • Doświadczenie Twojego pracownika sprzedaży

Jak być może zauważyłeś: Wymienione punkty są podzielone od bardziej ogólnych aspektów do bardziej szczegółowych. Twój produkt powinien sprawdzić się na rynku, mieć ugruntowaną pozycję i potrzebę na niego, zanim skupisz się na budowaniu zespołu sprzedażowego. Zanim zatrudnisz pracowników o określonych umiejętnościach i doświadczeniu , powinieneś również znać grupę docelową i rynek dla swojego produktu . 

Produkt, rynek docelowy i grupa docelowa powinny być Twoim głównym celem!

Jeśli Twój produkt odniesie sukces, Twój rurociąg zapełni się automatycznie – Twoim „problemem” powinno być raczej to, że nie jesteś w stanie zaspokoić popytu . Tu do gry wchodzą nowi pracownicy. Od tego momentu Twoja firma może się rozwijać lub rozszerzać . Twój zespół sprzedaży rośnie odpowiednio.

Jednak wielkość Twojej firmy naturalnie wpływa również na wielkość Twojej siły sprzedaży: jeśli jest zbyt mało pracowników w dziale obsługi klienta, dziale HR itp., Ogromny zespół sprzedaży również nie jest opłacalny.

Jakich umiejętności potrzebują Twoi przedstawiciele handlowi?

Gdy tylko Twoja firma ma dobrą pozycję produktową i kadrową, możesz zacząć szukać bardziej odpowiednich sprzedawców do swojego działu sprzedaży. Podczas poszukiwań pamiętaj, aby najpierw zacząć od podstawowych wymagań nowego pracownika.

Umiejętności na poziomie interpersonalnym

Z grubsza możesz skoncentrować się na następujących umiejętnościach interpersonalnych swojego przyszłego pracownika:

  • Czy ta osoba pasuje do mojego produktu i mojej firmy?
  • Czy ta osoba pasuje do mojego zespołu? 
  • Czy widzę tę osobę w mojej firmie w przyszłości?
  • Czy ta osoba jest zmotywowana i czy może motywować innych?
  • Czy ta osoba jest graczem zespołowym?

Mała uwaga na marginesie: jeśli nie „klikniesz” w pierwszych rozmowach, prawdopodobnie nie powinno tak być. Na rynku jest wystarczająco dużo talentów – wyjdź i poszukaj ich! Oczywiście możesz również uzyskać pomoc od kogoś z zewnątrz , aby znaleźć talenty. Nie należy również lekceważyć mieszanki handlowców z doświadczeniem i nowicjuszy . Trochę jak Yin i Yang – często jedno bez drugiego nie działa.

Niezbędny zestaw umiejętności do sprzedaży

Oczywiście twój nowy pracownik nie może po prostu zdobywać punktów wdziękiem , sympatią i dobrymi manierami w kontaktach z kolegami. Powinien też umieć sprzedawać . Oto dziesięć punktów, które nowy pracownik powinien umieć zrobić z perspektywy sprzedaży:

1. Komunikacja

Dość oczywiste, wciąż konieczne do umieszczenia na liście. Twój przyszły pracownik powinien być niezwykle elastyczny i elastyczny – zarówno przez telefon czy na spotkaniach , jak i w formie pisemnej. Czy to w cold callingu, czy w social sellingu.

Nie chodzi o to, co mówisz, ale jak to mówisz.

Umiejętności komunikacyjnych można się oczywiście uczyć i uczyć (przy okazji: Czy myślałeś kiedyś o coachingu sprzedaży?) – ale dobry menedżer sprzedaży powinien mimo wszystko wiedzieć, jakie wrażenie robi na innych.

2. Przenikliwość biznesowa

Każdemu handlowcowi nie powinno zabraknąć pewnego know-how biznesowego . Powinien rozumieć pojęcie obrotu , zwrotu z inwestycji oraz ogólnych danych finansowych potencjalnego klienta. To czyni go jeszcze większym ekspertem.

3. Sprzedaż społecznościowa i opowiadanie historii

Oba punkty nie mogą być lekceważone w dzisiejszym świecie biznesu . Twoi menedżerowie sprzedaży i przedstawiciele handlowi powinni znać sieci społecznościowe i korzystać z nich na co dzień. Zwracanie się do potencjalnego klienta za pośrednictwem LinkedIn również powinno odbywać się elokwentnie , a nie tylko szybkie kopiuj+wklej. W ten sposób sprzedawca będzie bardzo autentyczny i wiarygodny. Co prowadzi nas do następnego punktu…

Autentyczność równa się sympatia!

Opowiadanie historii, czy to w mediach społecznościowych, czy podczas rozmowy, polega na omawianiu przypadków użycia i rozwiązań z (potencjalnym) klientem – w ekscytujący i zorientowany na cel sposób!

4. Aktywne słuchanie

Wielu osobom – nie tylko handlowcom – coraz trudniej jest słuchać tego, co ktoś ma do powiedzenia. Świat kręci się coraz szybciej , cele są coraz wyższe. Po co więc pozwalać klientowi dokończyć, jeśli nie przechodzi do sedna sprawy? Aktywne słuchanie wymaga koncentracji i skupienia. Tylko ktoś, kto słucha, potrafi czytać między wierszami i dokładnie rozpoznać, czego potrzebuje druga osoba.

Sprzedaż B2B: Aktywne słuchanie

źródło: www.gong.io

5. Prezentuj i negocjuj

Jasne, sprzedawcy powinni być w stanie zaprezentować Twój produkt. Ale proszę, nie wyłączaj po prostu wszystkich funkcji w pośpiechu. Dobry kierownik sprzedaży powinien umieć dostosować prezentację produktu do odpowiednich bolączek potencjalnego klienta. 

W informacyjny, a jednocześnie atrakcyjny sposób.

Następnym krokiem jest zachowanie uroku nawet podczas trudnych negocjacji. Tutaj również pomaga nie uparcie recytować tekst, ale porozmawiać o cenie i jasno wyjaśnić rozwiązania , które wynikają z danego produktu.

6. Ciekawość

Ciekawość otwiera rozmowy, otwartą wymianę i sprawia, że ​​(potencjalny) klient czuje się widziany i słyszany. Trudno w to uwierzyć, ale dobry manager sprzedaży powinien być ciekawy i otwarty na problemy swojej grupy docelowej.

7. Wyrok

Jak zdecydować , którą rozmowę warto kontynuować, a która nie? Jak interpretować gesty i mimikę mojego odpowiednika? Czy oferta jest interesująca dla mojego potencjalnego klienta, czy nie? Sprzedawcy muszą nieustannie analizować złożoność interakcji iw ciągu kilku minut, jeśli nie nawet sekund, zdecydować, którą ścieżkę wybrać. Czy kontynuują rozmowę? Czy istnieje potencjał ? Z jakiego rodzaju postaci składa się odpowiednik i wiele więcej. Dlatego dobry kierownik sprzedaży lub przedstawiciel handlowy musi być decydujący .

8. Powinowactwo techniczne

Podobnie jak w punkcie 3, sprzedaż jest teraz nie tylko zjawiskiem na platformach społecznościowych, ale pojawiła się również w XXI wieku dzięki cyfryzacji . Istnieje już wiele narzędzi, które mogą ułatwić codzienną pracę sprzedażową. Idealnie byłoby, gdyby kierownik sprzedaży znał te narzędzia – czy to Sales Intelligence , czy CRM – i wiedział, jak z nich korzystać. W przeciwnym razie powinien być chętny do poznawania takich innowacji , aby optymalizować procesy sprzedażowe.

9. Zarządzanie czasem

Dzień ma ograniczoną liczbę dostępnych godzin. Tak więc okno czasowe na zamknięcie transakcji jest jeszcze krótsze. Dobry kierownik sprzedaży musi umieć samodzielnie i rozsądnie organizować swój czas . Szacowanie okien czasowych i procesów oraz ustalanie priorytetów to w końcu umiejętności decydujące.

10. Umiejętności badawcze

Wiedza to potęga. Jeśli więc wiesz o potencjalnym kliencie jak najwięcej, możesz znać jego bolączki jeszcze przed pierwszym bezpośrednim kontaktem. Rozległa wiedza o rynku, docelowych odbiorcach i decydentach jest niezbędna do udanych rozmów sprzedażowych. Do wsparcia badań służą narzędzia Sales Intelligence (np. DataBot , które zbierają dane i informacje . Narzędzia te udostępniają dane w przejrzystej i zwięzłej formie.

Właściwa struktura dla Twojego zespołu sprzedaży

Na razie w porządku. Zadbałeś o swój produkt oraz o zdolnych i zmotywowanych pracowników. Ale jak możesz teraz skutecznie budować swój zespół sprzedaży ? Istnieje kilka strategii sensownej struktury sprzedaży , które chcielibyśmy Ci przedstawić w tym miejscu:

Strategia wyspy

Strategia wyspy polega – jak sama nazwa wskazuje – na stworzeniu przez każdego pracownika sprzedaży „jednoosobowej wyspy”.

Strategia ta charakteryzuje się dość silnym duchem rywalizacji . Każdy handlowiec opiekuje się jednym klientem – od procesu poszukiwania do obsługi klienta. Oznacza to, że każdy jest odpowiedzialny za swoich klientów i projekty, a założyciel lub dyrektor generalny często występuje w roli „szefa”.

Strategia wyspy

Źródło: www.freshworks.com

Model ten na pierwszy rzut oka może wydawać się stresujący, ale wymaga stosunkowo niewielkich nakładów wdrożeniowych i może być natychmiast zastosowany w młodych, rozwijających się zespołach sprzedażowych. Dlatego strategia ta jest często spotykana w start-upach .

Oczywiście w wielu przypadkach ten model prowadzi do dość dużej konkurencji między sprzedawcami i dlatego może być bardziej odpowiedni dla jednej branży niż dla innej. Takie podejście ma również zalety i wady dotyczące klientów. Z jednej strony sprzedawca może zbudować intensywną relację z klientem, towarzysząc mu w całym procesie sprzedaży. Z drugiej strony możliwe jest również, że niektórzy klienci „znikną”, gdy tylko dany pracownik odejdzie z firmy.

Zalety

Niedogodności

Zwłaszcza przy krótkich cyklach sprzedaży model ten sprawdza się dzięki proaktywnemu podejściu i intensywnemu kontaktowi z klientem

Dyrektorzy generalni i założyciele w zasadzie  oddają kontrolę  nad swoim produktem odpowiedniemu sprzedawcy i jego strategii sprzedaży

Dzięki bardziej emocjonalnemu związkowi z (potencjalnymi) klientami zawieranych jest więcej transakcji

Potrafi stworzyć  raczej agresywną i konkurencyjną atmosferę w zespole sprzedaży

Łatwa integracja i wdrożenie bez większego wysiłku

Indywidualność procesu sprzedaży utrudnia śledzenie kluczowych wyników sprzedaży

Strategia linii montażowej

W przeciwieństwie do strategii wyspowej, strategia linii montażowej wymaga dużego zespołu sprzedaży z dobrze skoordynowanymi i współpracującymi ze sobą pracownikami.

Przedstawiciel handlowy nie towarzyszy klientowi przez cały proces sprzedaży, a tylko przez jeden etap procesu. Oznacza to, że każdy kierownik sprzedaży może specjalizować się w innym dziale sprzedaży .

Jednak komunikacja w zespole musi być doskonała, aby przekazanie (potencjalnego) klienta do kolejnej fazy procesu sprzedaży przebiegło bezproblemowo .

Chociaż podział zespołu może się różnić (również w zależności od obszaru odpowiedzialności działu marketingu), następujące zespoły strategii linii montażowej zwykle obejmują:

  1. Zespół generujący leady zbiera potencjalnych klientów i istotne informacje i przekazuje je dalej
  2. Zespół ds. rozwoju sprzedaży kwalifikuje potencjalnych klientów i przekazuje im to, co najlepsze
  3. Zespół zarządzający kontem, który zwykle zamyka transakcję i przekazuje pozyskanych nowych klientów
  4. Zespół obsługi klienta, który pomaga nowym klientom we wdrażaniu i wszelkiego rodzaju pytaniach

Strategia linii montażowej

Źródło: www.freshworks.com

Chociaż ta struktura uniemożliwia ścisły związek między sprzedawcą a klientem, umożliwia również sprawne procesy, spójność i wydajność . Pracownicy działają w doskonałej koordynacji , co sprawia, że ​​ta strategia wzmacnia ducha zespołu. Jest to idealne rozwiązanie dla nowicjuszy w sprzedaży, aby dowiedzieć się, do której części procesu najlepiej się nadają.

Zalety

Niedogodności

Obrót i szacunki są łatwiejsze do oszacowania za pomocą tego modelu

Trudniejsze do wdrożenia w start-upach lub firmach dysponujących mniejszymi zasobami 

Znacznie ułatwia identyfikację problemów

Nawiązanie  głębszej więzi z klientem jest raczej trudne 

Zwiększa się produktywność i wydajność, unika się stresu

Bardziej podatne  na nieporozumienia między działami

Strategia podów

To podejście jest połączeniem dwóch poprzednich podejść . Tutaj Twój zespół sprzedażowy jest podzielony na kilka małych „strąków”, które z kolei towarzyszą (potencjalnemu) klientowi przez cały proces sprzedaży.

Zespoły składają się z pracowników sprzedaży samoorganizujących się na wzór linii montażowej. Z jednej strony jedna linia montażowa składa się z kilku elementów do różnych etapów procesu, ale z drugiej strony konkuruje z innymi zespołami. Innymi słowy, takie podejście promuje zdrowego ducha rywalizacji i pewnego ducha zespołowego w „strąku”.

Strategia stada

Źródło : www.freshworks.com

Ponieważ zespoły te muszą być starannie zebrane, aby zapewnić płynny proces sprzedaży, takie podejście jest mniej odpowiednie dla młodych firm lub startupów. Nawet jako firma o ugruntowanej pozycji, która chce zrestrukturyzować się zgodnie z tą strategią, mogą pojawić się przeszkody w skompletowaniu zespołów.

Jest to więc albo dalszy rozwój zorientowanej na klienta strategii wyspy, w której jednoosobowy zespół jest po prostu rozbudowywany, albo zaprojektowany jako fragmentacja istniejącej strategii linii montażowej.

Zalety

Niedogodności

Ze względu na holistyczne podejście wiąże się z dużym zaangażowaniem pracowników w cały proces sprzedaży

Menedżerowie ds. sprzedaży nie są tutaj „specjalistami od sekcji procesu”, ponieważ każdy z nich odpowiada za inne zadania w procesie sprzedaży 

Wzmacnia komunikację i zapobiega tarciom między zespołami

Niektórzy sprzedawcy mogą chcieć większej konkurencji, aby utrzymać ich motywację

Gwarantuje wysoki stopień elastyczności i zwinności

Do Ciebie należy decyzja, która strategia jest odpowiednia i jak chcesz ustrukturyzować swoje siły sprzedaży. Możesz również dostosować odpowiednią strategię do rozwoju swojej firmy w czasie. Nic nie jest osadzone w kamieniu.

Właściwy kanał sprzedaży

Zasadniczo możesz wybierać pomiędzy kanałem sprzedaży bezpośredniej i pośredniej . W zależności od produktu lub usługi oraz w zależności od tego, czy chcesz wspierać, czy uzupełniać swój wewnętrzny zespół sprzedaży, istnieją różne możliwości.

Dzięki temu pierwszemu sprzedajesz swoje towary lub usługi bezpośrednio swoim klientom – w swojej lokalizacji, w siedzibie klienta lub za pośrednictwem własnej strony internetowej. W każdym razie żadna inna osoba ani firma nie stoi między Tobą a Twoim klientem.

W drugim przypadku jest pośrednik . Przykład: Sprzedajesz krem ​​do twarzy przez sieć drogerii i/lub przez Amazon – w obu przypadkach klientem końcowym nie jest Twój bezpośredni kontakt i nabywca Twoich towarów, ale hurtownicy i detaliści . 

Często jednak firmy używają kombinacji obu . Na poziomie B2C (Business to Customer) wiele produktów jest sprzedawanych pośrednio, a na poziomie B2B (Business to Business) większe ilości są sprzedawane bezpośrednio do firm. Na przykład wiele towarów elektronicznych można zamówić online przez osobę prywatną lub zamówić w większych ilościach przez dużą firmę.

Właściwa metoda sprzedaży

Czy zastanawiałeś się już, jak powinien postępować Twój zespół sprzedażowy w procesie akwizycji? Czy chcesz wykonywać tylko klasyczne rozmowy na zimno ? A może wolisz generować leady za pomocą strategii treści ? Nieuchronnie będziesz musiał zdecydować między sprzedażą przychodzącą a sprzedażą wychodzącą – lub zastosować podejście hybrydowe. Przyjrzyjmy się bliżej, o co w tym wszystkim chodzi.

Dzięki sprzedaży przychodzącej potencjalni klienci przychodzą do Ciebie . Może to być za pośrednictwem Twojej strony internetowej, posta na blogu lub seminarium internetowego. Najpierw identyfikujesz potencjalnych klientów , wzbudzasz ich zainteresowanie oraz zbierasz informacje i dane. W kolejnym kroku kontaktujesz się z nimi i dokładniej analizujesz ich potrzeby . Twoja prezentacja odzwierciedla wtedy bardziej rozwiązanie problemów potencjalnego klienta. Najważniejsze jest to, aby kontaktować się tylko z osobami, które już wykazały zainteresowanie.

W przypadku sprzedaży wychodzącej sytuacja jest odwrotna: idziesz bezpośrednio do osoby , z którą chcesz się skontaktować, poprzez akwizycję telefoniczną, sprzedaż społecznościową lub e-mail. Oznacza to, że kierujesz reklamy do konkretnych klientów na swoich rynkach docelowych i robisz pierwszy krok w nawiązaniu kontaktu. Daje to bezpośredni kontakt z klientem i zazwyczaj natychmiastową informację zwrotną.

Wiele firm stosuje podejście hybrydowe i ściśle współpracuje z działem marketingu w celu dostarczania treści (blog, oficjalne dokumenty itp.) przyciągających potencjalnych klientów. 

Włącz swój marketing!

Tworzy to nowy potencjał sprzedaży poprzez sprzedaż przychodzącą. Z drugiej strony płatne reklamy, kampanie mailingowe, szablony wiadomości i wiele innych mogą być również tworzone we współpracy z działem sprzedaży i marketingu, które Twój zespół sprzedaży może wykorzystać do sprzedaży wychodzącej. To od Ciebie zależy, który sposób będzie najlepszy dla Twojego produktu lub usługi.

Właściwy coaching dla Twojego zespołu sprzedaży

Zanim zdecydujesz się teraz na strukturę i strategię, powinieneś zastanowić się, czy chcesz wcześniej przeszkolić swoich pracowników . Dzięki temu mają pewność, że doskonale znają Twój produkt i sprzedają go dokładnie tak, jak chcesz.

Zainwestuj w coachingi!

Tutaj możesz wziąć pod uwagę seminaria i coaching dotyczący mowy ciała, treningu głosu lub właściwej prezentacji. Szczególnie dla nowych pracowników szkolenia mogą stanowić podstawę ich pierwszych sukcesów i dać orientację . W tym celu można powołać trenerów zewnętrznych , gwarantujących wysoką jakość podnoszenia wyżej wymienionych umiejętności. Nie bój się prosić o pomoc ekspertów!

Coaching dla Twojego zespołu sprzedaży

Jak zbudować zespół sprzedaży w sposób zrównoważony

Pozyskałeś pięciu naprawdę dobrych ludzi za jednym zamachem? Gratulacje! Ale aby osiągnąć długoterminowy sukces, powinieneś trzymać się swoich parametrów rekrutacyjnych. Możesz użyć następujących punktów jako wskazówek:

1. Zdefiniuj strategię swojego zespołu

Ustal z wyprzedzeniem, jakiej strategii potrzebuje Twój zespół. Czy jesteś na początku? Masz już zgrany zespół? Szukasz raczej pracowników z mocnymi stronami w cold callingu? A może potrzebujesz influencera B2B , który przoduje w sprzedaży społecznościowej? Pomyśl o swoich celach i odpowiednio dostosuj strategię zespołu.

2. Zdefiniuj swój proces rekrutacji

Zwłaszcza na początku procesu aplikacyjnego należy dokładnie zbadać odpowiednich kandydatów. Zwłaszcza w młodych firmach członkowie zespołu mogą mieć ogromny wpływ na nastrój i motywację zespołu.

Tutaj możesz zadać sobie pytanie, czy rekrutację powinieneś przeprowadzić sam – w końcu to ty znasz swój produkt najlepiej – czy też powinieneś zostawić poszukiwanie odpowiedniego kandydata np. headhunterowi. Headhunter z kolei ma pod ręką więcej niż wystarczającą liczbę wykwalifikowanych pracowników, ale nie zna również Twojego produktu.

3. Ustaw swój budżet

Zwłaszcza w przypadku sprzedaży wydajność jest często powiązana z bezpośrednią nagrodą w postaci prowizji lub czegoś podobnego. Dlatego odpowiedni kandydat oczekuje również odpowiedniej pensji , aby włączyć swoje „sprzedawcze alter ego”.

Tutaj musisz zachować równowagę między atrakcyjną pensją a odpowiednimi nagrodami, nie nadwyrężając swojego budżetu, ale nadal pozostając konkurencyjnym. Albo musisz pomyśleć o innym sposobie nagradzania swoich pracowników, takim jak więcej dni urlopu lub inne gadżety.

4. Zdefiniuj wprowadzenie i szkolenie

Instrukcje, czy to w samolocie, czy podczas korzystania ze zmywarki, są zawsze przydatne – podobnie jak udany onboarding . Jeśli Twoim kursantom towarzyszy się od samego początku i wprowadza w procesy i produkty, od razu poczują się komfortowo i wcześniej zaczną generować sprzedaż. Jeśli nowy pracownik nie przejdzie dobrze zaplanowanego onboardingu, ostatecznie ucierpi na tym Twoja firma.

To samo dotyczy szkolenia i motywacji pracowników w ogóle. Z biegiem czasu każdy rozwija swoją własną rutynę ; jednak ważne jest, aby od czasu do czasu coś odświeżyć. Organizuj rytuały motywacyjne lub warsztaty, które napędzają Twój zespół i dają mu nowe impulsy. Dzięki temu praca nigdy się nie znudzi !

5. Wybierz najlepszy sprzęt

Ostatni punkt jest właściwie najbardziej logiczny, ale ma ogromny wpływ na Twój zespół sprzedaży. Sprzęt w tym momencie oznacza: oprogramowanie i sprzęt , które popychają Twój zespół do przodu, a nie spowalniają go. Obejmuje to odpowiednie narzędzie CRM , a także różne narzędzia do analizy sprzedaży, takie jak DataBot , a nawet prosty, ale funkcjonalny zestaw słuchawkowy.

W tym miejscu należy również wziąć pod uwagę sprzęt do pracy zdalnej , aby Twoi pracownicy mogli osiągać najlepsze wyniki w dowolnym miejscu. Ale pamiętaj: Szkolenia na nowy sprzęt są bardzo ważne! Żadne oprogramowanie na świecie nie przyniesie więcej transakcji, jeśli nikt nie wie, jak to działa.

Jak przewodzić i motywować zespół sprzedaży

Brzmi zużyty, ale taka jest prawda: każdy jest inny. W codziennej pracy sprzedażowej oznacza to:

Każdy pracuje inaczej i inaczej się motywuje.

Musisz więc poznać swoich pracowników i dowiedzieć się, jakiego rodzaju motywacji potrzebują oraz jak możesz ich odpowiednio promować i zarządzać. Możesz również zapytać bezpośrednio, co motywuje każdą osobę i uzyskać informację zwrotną na temat Twojego stylu zarządzania !

Jednak niektóre podstawowe aspekty motywacji i przywództwa zespołu – niezależnie od typu osobowości Twoich pracowników – powinny obejmować następujące cztery rzeczy:

1. Ustaw konkretne cele dla swojego zespołu

Tylko jeśli wyznaczysz jasne cele zespołowe i indywidualne , Twoi pracownicy będą wiedzieli, co mają robić. Takie ramy dają każdemu członkowi zespołu orientację, a tym samym odpowiednią koncentrację na celu.

2. Zaufaj swojemu zespołowi

Po ustaleniu celów przekaż je swojemu zespołowi i pozwól im działać magicznie. Nic nie jest bardziej stresujące niż lider zespołu, który ciągle pyta o liczby . Każdy sprzedawca ma swój własny styl i tempo. Szanuj to!

3. Oferuj wsparcie

Jeśli zauważysz, że ktoś utknął lub ma z czymś problem, zaoferuj swoją pomoc. Może to być otwarta rozmowa , dalsza edukacja, warsztaty lub coś zupełnie innego. Słuchaj i bądź!

4. Dobra opinia i pochwała

Kiedy minęło trochę czasu i być może niektóre cele zostały już osiągnięte, nadszedł czas, aby spojrzeć wstecz. Co poszło dobrze, co nie było takie wspaniałe? Dowiedz się, jak przekazywać konstruktywną informację zwrotną swojemu zespołowi! Profesjonalna informacja zwrotna na poziomie merytorycznym jest ważna dla utrzymania morale, a co za tym idzie motywacji . Jeśli coś poszło dobrze, pochwal swój zespół i pomyśl, jak możesz go uszczęśliwić.

Jak Twój zespół sprzedaży odnosi sukcesy również w Home Office

Nie tylko w czasie pandemii, ale także w innych przypadkach bardzo przydatna jest możliwość pracy z domu lub dowolnego miejsca na świecie. To nie tylko gwarantuje maksymalną elastyczność, ale jest również bardzo atrakcyjne dla potencjalnych nowych pracowników. 

Ale w jaki sposób pozostajesz w kontakcie ze swoim zespołem? Jak przewodzić i motywować, gdy wszyscy członkowie zespołu widzą się tylko na ekranie? Oto  siedem wskazówek dla Ciebie:

1. Wyjaśnij swoje oczekiwania

Wyjaśnij swojemu zespołowi, czego od niego oczekujesz – zarówno celów grupowych, jak i indywidualnych. W ten sposób Twój zespół zawsze wie, co jest dla Ciebie ważne i nad czym musi pracować.

2. Zachęcaj do zaangażowania

Podczas cotygodniowych lub codziennych rozmów zespołowych możesz spróbować pochwalić członków zespołu i pokazać, co poszło dobrze. To z kolei zmotywuje Twój zespół! Spróbuj awansować swój zespół poprzez docenienie .

3. Zbuduj zaufanie

Pokaż swojemu zespołowi, że im ufasz. Żadnych wezwań kontrolnych itp. Pozwól pracownikom realizować swoje cele we własnym tempie. Sprawdź, czy Twoje oczekiwania i cele zostały spełnione, zanim podejmiesz działania.

4. Zachęcaj do współpracy

Zachęcaj swój zespół do regularnej wymiany i komunikacji . Sesje burzy mózgów lub przerwy na kawę można również organizować za pośrednictwem wideo.

5. Wyposaż swój zespół w najlepsze narzędzia

Sprzęt to podstawa! Potrzebny jest odpowiedni sprzęt, ale także niezbędne oprogramowanie. Oprócz zwykłego oprogramowania sprzedażowego (nie zapomnij o analizie sprzedaży!) potrzebujesz również narzędzi, za pomocą których Twój zespół może się komunikować. To jedyny sposób, aby Twoi handlowcy poczuli się częścią zespołu .

6. Wyznacz jasne procesy i cele

Zapewniając przejrzyste procesy, możesz lepiej zarządzać zdalnym zespołem i planować projekty. Gdy coś zostanie zrobione i cele zostaną osiągnięte, możesz śledzić , co poszło dobrze, a co nie.

7. Oferuj coachingi

Jak już wspomniano, szkolenia sprzedażowe i coaching osobowości dla pracowników sprzedaży to dobra rzecz. Dobrym pomysłem może być również dokształcenie w obszarze sprzedaży zdalnej . Sprzedaż przez wideo nigdy nie będzie przeszkodą!

Wniosek

Jest kilka rzeczy, które należy wziąć pod uwagę podczas tworzenia, kierowania i motywowania zespołu sprzedaży. Ważne jest, aby pamiętać o swoim celu i pamiętać o swoim pochodzeniu i produkcie.

W zależności od wielkości Twojego zespołu sprzedaży i charakteru poszczególnych pracowników, możesz wybierać pomiędzy pokazanymi strategiami i metodami – ale kopiowanie nie ma sensu, Twój sposób musi pasować do Twojego zespołu !

Jeśli obecnie zaczynasz jako start-up z raczej małym zespołem sprzedaży , strategia wyspy i sprzedaż wychodząca mogą być dla Ciebie bardziej odpowiednie. Jeśli Twój zespół sprzedaży jest już duży i ma wielu doświadczonych menedżerów sprzedaży oraz więcej zasobów, możesz raczej skorzystać na strategii stadnej ze sprzedażą przychodzącą i wychodzącą. Możesz przejrzeć i wypróbować wszystkie te strategie i metody, rozwijając się jako firma.

Jeśli planujesz przejście krok po kroku, możesz również zmierzyć ich skuteczność i podjąć decyzję na podstawie obserwacji. Ważne jest, aby rejestrować, rejestrować i obserwować swoje procesy, aby ostatecznie wyeliminować zło i zachować dobro.

Tagi: Homeoffice, Motywacja, Strategie sprzedaży B2B, Zespół sprzedaży B2B

Zobacz również

Przykładowe źródła danych:

Polish Yellow Pages JDG
Polish Yellow Pages PLC
KRD BIG SA
BIG InfoMonitor
KBIG
CRIF
Bisnode
Coface
Euler Hermes SS
Dun & Bradstreet

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Monitoring firm:

powiadomienie o zmianie wraz ze szczegółową informacją z odpowiedniego rejestru (jaka zmiana, kiedy) w JSON

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

API SUDOP zwraca wszystkie dane dostępne o podmiocie w formacie JSON:

» Nazwa beneficjenta pomocy
» Numer NIP beneficjenta
» Podmiot udzielający pomocy
» Ustawa
» Numer środka pomocowego
» Dzień udzielenia pomocy
» Wielkość beneficjenta
» Identyfikator terytorialny siedziby beneficjenta
» Klasa PKD
» Wartość nominalna pomocy [PLN]
» Wartość pomocy brutto [PLN]
» Wartość pomocy brutto [EURO]
» Forma pomocy
» Przeznaczenie pomocy

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Monitoring ksiąg wieczystych:

powiadomienie o zmianie w księdze wieczystej z linkiem do porównania stara-nowa treść
oryginalne księgi wieczyste

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Listy sankcyjne:

imię i nazwisko, źródło, data od kiedy osoba znajduje się na liście w formacie JSON na podstawie aktualnego stanu:

 EU: Common Foreign and Security Policy (CFSP) of the European Union (Sanctions EU)

 EU: Financial Sanctions Files (FSF)

 EU: EU Sanctions Map European Union

 UN: Consolidated United Nations Security Council Sanctions List (UN Sanctions List)

 UK: HR Treasury (HMT) Financial sanctions: Consolidated List of Targets (UK)

 UK: Current List of designated persons, terrorism and terrorist financing

 UK: UK Insolvency Disqualified Directors

 UK: UK OFSI Consolidated List of Targets

 USA: OFAC Consolidated (non-SDN) List

 USA: OFAC Specially Designated Nationals (SDN) List (U.S. Treasury)

 USA: OFAC Foreign Sanctions Evaders (FSE) List (U.S. Treasury)

 USA: Sectoral Sanctions Identifications (SSI) List

 USA: Palestinian Legislative Council (NS-PLC) list

 USA: US BIS Denied Persons List

 USA: US Trade Consolidated Screening List (CSL)

 USA: The List of Foreign Financial Institutions Subject to Part 561 (the Part 561 List)

 USA: Non-SDN Iranian Sanctions Act (NS-ISA) List

 USA: List of Persons Identified as Blocked Solely Pursuant to Executive Order 13599 (the 13599 List)

 AR: Argentine RePET

 AUS: The Sanctions Consolidated List

 BL: Consolidated List of the National Belgian List and of the List of European Sanctions

 BL: Belgian Financial Sanctions

 CAN: Canadian Listed Terrorist Entities

 CAN: Canadian Special Economic Measures Act Sanctions

 CAN: Consolidated Canadian Autonomous Sanctions List

 CH: Swiss SECO Sanctions/Embargoes

 FR: French Freezing of Assets

 IL: Israel Terrorists Organizations and Unauthorized Associations lists

 JP: Japan Economic sanctions and list of eligible people

 KG: Kyrgyz Nation List

 KZ: Kazakh Terror Financing list

 PL: Polska lista osób i podmiotów objętych sankcjami

 RUS: Rosfinmonitoring WMD-related entities

 SIN: Singapore Targeted Financial Sanctions

 UA: Ukraine National Security Sanctions

 UA: Ukraine SFMS Blacklist

 UA: Ukraine NABC Sanctions Tracker

 ZA: South African Targeted Financial Sanctions

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API PEP:

imię i nazwisko, stanowisko, data urodzenia, kadencja w formacie JSON na podstawie aktualnego stanu:

bazy PEP Polska DataBot Data
CIA Factbook World Leaders
Every Politician
Members of EU Parliament
Members of the European Commitee of the Regions
Peppercat Legislators
Peppercat World Leaders
Rulers
RuPEP Public Database of PEPs in Russia and Belarus

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Beneficjent rzeczywisty:

imię i nazwisko, numer PESEL beneficjenta rzeczywistego wraz ze wskazaniem procentu udziałów w formacie JSON

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Raport handlowy Prześwietlamy DataHub.pl:

Raport handlowy Prześwietlamy w PDF oraz wszystkie dane z Raportu handlowego w formacie JSON:

dane rejestrowe z KRS, CEIDG
kody PKD z REGON
kluczowe osoby w zarządzie powiązania osobowo-kapitałowe (KRS-CEIDG) wraz z listą podmiotów zależnych, analiza otoczenia spółki beneficjent rzeczywisty
3 ostatnie sprawozdania finansowe
historia zmian w KRS
historyczne odpisy KRS
dane teleadresowe
domeny internetowe
inne podmioty pod tym samym adresem
dane z Białej Listy
decyzje UOKiK
wierzytelności/zaległości

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Raport oceny ryzyka:

Raport Oceny Ryzyka w pdf oraz wszystkie dane z Raportu Oceny Ryzyka w formacie JSON – zestaw odpowiedzi na następujące pytania:

czy to młoda firma?
jaki jest jej kapitał zakładowy i czy ostatnio był obniżany?
czy nastąpiła zmiana przedmiotu działalności?
jaki jest aktualny status firmy?
ile jest firm zależnych?
czy inne firmy mają ten sam nr telefonu, adres?
czy biuro firmy istnieje w rzeczywistości czy jest wirtualne?
jak często zmienia się zarząd?
jaki jest wiek członków zarządu?
jakie jest prawdopodobieństwo upadłości?
czy znany jest beneficjent rzeczywisty?
czy właściciele firmy widnieją na listach PEP lub listach sankcyjnych?
za jakie lata podmiot złożył sprawozdania finansowe?
jakie są kluczowe dane finansowego z ostatniego sprawozdania?
czy firma ma wierzytelności i jakie są ich kwoty?
czy firma ma zaległości w 4 dziale KRS?
czy firma widnieje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, na liście ostrzeżeń KNF?
czy podmiot był przedmiotem decyzji UOKiK?
czy podmiot otrzymał dotacje unijne?

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Upadłości konsumenckie:

wszystkie dane o podmiocie z bazy MSiG w formacie JSON (m.in. sygnatury i sekcje prawne, informacja o właściwości sądu, wezwanie dla wierzycieli)

następnie:

dane są laczone z Baza B2B Polish Yellow Pages, oraz Bazą B2C White Pages

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Biała Lista:

odpytanie o numer NIP dla podanego konta bankowego
odpytanie o numery kont bankowych dla podanego numeru NIP
odpytanie czy podany numer NIP i konto bankowe istnieją
Raport Biała Lista w PDF (wszystkie dane o podmiocie z Wykazu Podatników VAT plus informacje o właściwym Urzędzie Skarbowym)
wszystkie dane o podmiocie z Raportu Biała Lista w formacie JSON
sprawdzenie statusu VAT firmy na konkretny dzień (w tym datę wstecz)

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Sprawozdania finansowe:

oryginalne sprawozdania finansowe w formacie JSON dla wszystkich podmiotów, które złożyły sprawozdania w XML zgodnie z obowiązującymi przepisami
ujednolicone podstawowe dane finansowe w formacie JSON
plik ZIP zawierający cały komplet oryginalnie składanych przez firmę dokumentów finansowych (sprawozdania finansowe, sprawozdania z działalności, uchwała o podziale zysku lub straty itp.) w formacie, w jakim podmiot je złożył – XLSX, DOC, PDF, TXT

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API REGON:

wszystkie dane o podmiocie z bazy REGON w formacie JSON (m.in. przedmiot wykonywanej działalności na podstawie zgłoszonego PKD głównego oraz pozostałych PKD, numery NIP i KRS, dane adresowe siedziby podmiotu, podstawowe dane rejestrowe)

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API CEIDG:

pełny wyciąg z CEIDG w PDF
wszystkie dane o podmiocie ze strony CEIDG w formacie JSON: imię i nazwisko, nazwa działalności, adres działalności, dane do doręczeń,

oraz :

inne dane głębokie z Systemu DataBota.

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API KRS:

pełny odpis KRS w PDF
skrócony odpis KRS w PDF
wszystkie dane o podmiocie z odpisu KRS w formacie JSON
powiązania firmy z innymi podmiotami gospodarczymi i osobami z KRS w formacie JSON
powiązania osoby fizycznej z firmami i osobami z KRS w formacie JSON

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Zgody na pliki Cookies

Uzywamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z Internetu.
Daj znam znać, jeżeli zgadzasz się na wszystkie te pliki cookie.