Identyfikacja odwiedzających stronę internetową – tajna broń generowania leadów B2B

Identyfikacja odwiedzających stronę internetową – tajna broń generowania leadów B2B

Według statystyk prawie 70 procent wszystkich firm w Niemczech ma własną stronę internetową. Liczba ta wzrasta w zależności od wielkości firmy ; w przypadku małych firm zatrudniających mniej niż dziesięciu pracowników tylko około 60 procent ma stronę internetową. W przypadku przedsiębiorstw zatrudniających 50 lub więcej pracowników odsetek ten wynosi już ponad 90 procent.

Dostępne statystyki nie rozróżniają jednoznacznie firm w B2C i B2B. Można jednak ogólnie założyć, że proporcje w B2B będą takie same lub w razie potrzeby nieco niższe .

Jeśli Ty lub Twoja firma posiadacie stronę internetową, z pewnością wiecie o licznych funkcjach i korzyściach strategii komunikacji. Ale podsumujmy je szybko:

  • nośnik informacji
  • medium do autoprezentacji i budowania marki
  • interfejs kontaktowy dla zainteresowanych osób i (przyszłych) klientów 
  • narzędzie do generowania leadów

Co to jest identyfikacja odwiedzających witrynę?

Możliwości generowania leadów przez stronę internetową ograniczają się w większości przypadków do wezwań do działania (CTA) : Często odwiedzając stronę internetową, możesz zgłosić zainteresowanie newsletterem lub treścią do pobrania – w ten sposób firmy zbierają ujawniający kontakt Informacja. Mimo to, jako odwiedzający witrynę, musisz się na coś aktywnie zapisać.

Identyfikacja odwiedzających witrynę internetową ma inne podejście. Mówiąc obrazowo, każdy odwiedzający witrynę pozostawia cyfrowe „odciski palców”, które można ocenić za pomocą określonych narzędzi do identyfikacji i śledzenia. Narzędzia te dostarczają operatorowi witryny cennych informacji.

FYI: Istnieje różnica między śledzeniem odwiedzających witrynę a identyfikacją odwiedzających witrynę . Pierwsza zbiera anonimowe informacje o odwiedzającym i jego zachowaniu na Twojej stronie internetowej, podczas gdy druga identyfikuje „kim” był odwiedzający.

Google Analytics i inne narzędzia do analizy witryn internetowych, które uzupełniają Google Analytics  ujawniają różnorodne informacje na temat odwiedzających witrynę, w tym:

  • skąd pochodzi odwiedzający (kraj, region)
  • źródło odwiedzającego (wcześniej odwiedzona strona internetowa, która łączy się z odwiedzoną stroną)
  • czas spędzony na poszczególnych stronach internetowych oraz kolejność odwiedzonych wcześniej stron
  • rodzaj urządzenia lub oprogramowania używanego do uzyskania dostępu do odwiedzanej strony

Lead Forensics i inne narzędzia identyfikują, kim jest odwiedzający, np. jaka firma uzyskała dostęp do Twojej witryny, bloga lub strony docelowej.

Tego rodzaju informacje kontekstowe można wykorzystać do optymalizacji witryny . Z kolei klasyczne narzędzia śledzące zapisują statystyczne informacje o odbiorcach, takie jak adres IP odwiedzającego, co ułatwia ich zrozumienie, ale bez kontekstu „kto”. Skąd narzędzie zna adres IP, nad którym się zastanawiasz? Dojdziemy do tego za chwilę!

Czy korzystanie z danych identyfikacyjnych odwiedzających witrynę jest zgodne?

Każdemu urządzeniu z połączeniem internetowym przypisywany jest unikalny adres IP. Kod numeryczny służy jako adres dostawy, który umożliwia wymianę danych. Z jego pomocą można jednoznacznie zidentyfikować gościa lub subskrybenta. Prywatni użytkownicy Internetu zwykle otrzymują nowy adres IP od swojego dostawcy za każdym razem, gdy łączą się z Internetem.

A co z niemieckimi przepisami?

Jednak w Niemczech i UE ostatnie trzy cyfry są anonimizowane . W tym zakresie jedynie dostawca może zidentyfikować abonenta poprzez przechowywanie logów. W przypadku większości komercyjnych internautów sytuacja wygląda inaczej: firma działa ze statycznym, tj. trwale niezmiennym adresem IP , który można jej jednoznacznie przypisać. Identyfikacja adresu IP osoby odwiedzającej witrynę nie stanowi problemu – technicznie!

Zasadniczo możliwe jest również przypisanie do IP dalszych danych osobowych , co idzie w parze ze śledzeniem wszystkich działań osoby odwiedzającej witrynę. Jednak operatorzy stron internetowych wyznaczyli jasne ograniczenia w korzystaniu z tych danych, w szczególności w ogólnym rozporządzeniu o ochronie danych(RODO). Dotyczy to jednak przede wszystkim prywatnych odwiedzających witrynę internetową lub firm B2C. Inaczej sytuacja wygląda w B2B, gdzie firmy co do zasady mogą wykorzystywać pozyskane dane B2B do inicjowania kontaktu .

Jak działa identyfikacja odwiedzających witrynę?

Jeśli jesteś właścicielem łącza telefonicznego, być może znasz tak zwane wyszukiwanie wsteczne : Kiedy zajmujesz się numerem telefonu, możesz ustalić właściciela połączenia .

Odwrotne wyszukiwanie DNS działa na tej samej podstawowej zasadzie . Odwrotne wyszukiwanie DNS może być użyte do określenia domeny sieciowej dla (statycznego) adresu IP. Oznacza to, że możesz jednoznacznie zidentyfikować firmę, która pozostawiła IP podczas wizyty na Twojej stronie internetowej.

Identyfikacja odwiedzających witrynę śledzi adres IP z powrotem do firmy, która uzyskała dostęp do Twojej witryny 

Teraz, jeśli chcesz przypisać dalsze dane firmie znalezionej za pośrednictwem jej adresu IP, możesz wybierać spośród różnych usług rozpoznawania odwiedzających. Zostały one opracowane przez firmy prowadzące szeroko zakrojone prace badawcze. Aby powiązać dane firmowe z adresami sieciowymi, wymagane są szczegółowe badania. Jednak coraz więcej dostawców rezygnuje z tego i zamiast tego korzysta z danych uzyskanych za pośrednictwem interfejsu API Google Analytics . Ogólnie jednak informacje dostarczane w ten sposób są uważane za stosunkowo niedokładne i podatne na błędy.

 

Besuchertracking: wyszukiwanie DNS

Źródło:  www.whatismyip.com

Jak możesz skorzystać z identyfikacji odwiedzających witrynę?

Oczywiście IP lub identyfikacja gościa i późniejsze wyszukiwanie wsteczne wymagają wysiłku i pewnych kosztów. W związku z tym możesz zapytać, jakie są Twoje korzyści jako operatora witryny i kto dokładnie odwiedza Twoją witrynę lub ogólnie witrynę firmy. Byłbyś bardzo optymistyczny, gdybyś założył, że wszyscy odwiedzający Twoją witrynę internetową staną się przyszłymi klientami . Pamiętaj, że wśród codziennych odwiedzających zawsze są pracownicy , przypadkowi goście, kandydaci lub goście, którzy po prostu szukają informacji. Te ostatnie występują przede wszystkim wtedy, gdy serwis oferuje specjalistyczne treści .

Z badań wynika jednak, że osoby decyzyjne w B2B przede wszystkim pozyskują informacje na stronie dostawcy przed podjęciem decyzji o zakupie . W związku z tym zasadne jest założenie, że wśród odwiedzających Twoją witrynę znajduje się również odpowiedni odsetek potencjalnych klientów . Identyfikacja Odwiedzającego Witrynę zapewnia nazwę firmy, którą po wzbogaceniu o dalsze informacje możesz wykorzystać w swoim marketingu i sprzedaży do generowania leadów i pozyskiwania nowych klientów .

 

Śledzenie odwiedzających witrynę

Jak mądrze korzystać z danych śledzenia tożsamości?

Jedną z trudności pojawiających się podczas korzystania z funkcji identyfikacji gościa jest dokładność informacji zbieranych za pomocą narzędzia identyfikacji. W najlepszym razie odwrotne wyszukiwanie DNS dostarcza nazwę firmy za adresem IP odwiedzającego .

Jednak możliwe jest również, że masz do czynienia z  dostawcą usług IT, który hostuje adresy IP w imieniu różnych firm. Nawet jeśli masz pewność, że jest to sama firma, informacje nie ujawniają, który pracownik wszedł na Twoją stronę internetową. Gdy wszystko, co masz, to nazwa firmy, wzbogacanie danych stanie się Twoim najlepszym przyjacielem. Kluczem są wiarygodne źródła danych, które można pozyskać albo z danych publicznych, poprzez żmudne badania manualne, albo automatycznie– z pomocą narzędzia Sales Intelligence jakim jest DATABOT. 

FYI: Możesz także użyć identyfikacji gościa, aby dowiedzieć się, kto czyta Twojego bloga!

Korzystając z Sales Intelligence, możesz przy niewielkim wysiłku skompilować cały profil firmy z jednej nazwy firmy. Informacje te można następnie wykorzystać do działań strategicznych .

 

Wyzwalaj zdarzenia

Źródło:  www.hubspot.com

Na podstawie zdefiniowanej przez Ciebie grupy docelowej możesz od razu zobaczyć, czy zidentyfikowana  firma jest klientem docelowym iz kim w firmie najlepiej skontaktować się w pierwszej kolejności.

Dodatkowo Sales Intelligence, np. systemy oparte na sztucznej inteligencji , dostarczają Ci dodatkowych informacji, które możesz wykorzystać jako wysoce zindywidualizowane otwieranie rozmów ! To nie tylko poprawi współczynnik konwersji , ale także zaoszczędzi mnóstwo czasu i badań.

Sales Intelligence zapewnia na przykład zdarzenia wyzwalające które odzwierciedlają obecne lub przewidywalne zmiany w docelowej firmie. Takie istotne dla firmy wydarzenia obejmują ogłoszony ruch, zmianę kierownictwa lub nowy produkt. Ponadto jednym kliknięciem możesz zobaczyć nadchodzącą fuzję, inwestycję lub przejęcie , raporty dotyczące dużego zamówienia, a nawet informacje gospodarcze, takie jak roczne sprawozdania finansowe!

Z jednej strony zdarzenia wyzwalające pomagają zidentyfikować możliwości , ponieważ sygnalizują potrzebę. Z drugiej strony służą one również do oceny ryzyka poprzez wczesne ostrzeganie o spodziewanych trudnościach płatniczych. Ponadto zdarzenia wyzwalające dają Twojemu zespołowi sprzedaży idealny punkt wyjścia do rozpoczęcia rozmowy!

Wniosek – identyfikacja odwiedzających witrynę to prawdziwa okazja

Dziś strona internetowa jest dla firmy niezbędna – bardziej niż kiedykolwiek w B2B. Twoi klienci mogą po raz pierwszy zapoznać się z Twoją usługą lub produktem, cenami pobierania, uzyskać informacje o funkcjach i wiele więcej. Analiza ruchu na stronie internetowej Twojej firmy jest zatem odpowiednim sposobem, aby dowiedzieć się więcej o osobach odwiedzających Twoją witrynę. Znajomość zachowań użytkownika odwiedzających witrynę może pomóc w ciągłym optymalizowaniu witryny .

Poza tym Twoja firmowa strona internetowa to także doskonała okazja do generowania leadów, a tym samym narzędzie do pozyskiwania nowych klientów , którego nie należy lekceważyć. Za pomocą identyfikacji IP i odwrotnego wyszukiwania DNS, operatorzy witryn w B2B mogą dowiedzieć się jeszcze więcej w kontekście tego, kto konkretnie odwiedził ich witrynę. Następnie możesz wzbogacić dane otrzymane z narzędzi Sales Intelligence i zamienić tych odwiedzających w leady!

Tagi: B2B , DSGVO , EN , IP , Leadgenerierung , Sales Intelligence

Zobacz również

Przykładowe źródła danych:

Polish Yellow Pages JDG
Polish Yellow Pages PLC
KRD BIG SA
BIG InfoMonitor
KBIG
CRIF
Bisnode
Coface
Euler Hermes SS
Dun & Bradstreet

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Monitoring firm:

powiadomienie o zmianie wraz ze szczegółową informacją z odpowiedniego rejestru (jaka zmiana, kiedy) w JSON

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

API SUDOP zwraca wszystkie dane dostępne o podmiocie w formacie JSON:

» Nazwa beneficjenta pomocy
» Numer NIP beneficjenta
» Podmiot udzielający pomocy
» Ustawa
» Numer środka pomocowego
» Dzień udzielenia pomocy
» Wielkość beneficjenta
» Identyfikator terytorialny siedziby beneficjenta
» Klasa PKD
» Wartość nominalna pomocy [PLN]
» Wartość pomocy brutto [PLN]
» Wartość pomocy brutto [EURO]
» Forma pomocy
» Przeznaczenie pomocy

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Monitoring ksiąg wieczystych:

powiadomienie o zmianie w księdze wieczystej z linkiem do porównania stara-nowa treść
oryginalne księgi wieczyste

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Listy sankcyjne:

imię i nazwisko, źródło, data od kiedy osoba znajduje się na liście w formacie JSON na podstawie aktualnego stanu:

 EU: Common Foreign and Security Policy (CFSP) of the European Union (Sanctions EU)

 EU: Financial Sanctions Files (FSF)

 EU: EU Sanctions Map European Union

 UN: Consolidated United Nations Security Council Sanctions List (UN Sanctions List)

 UK: HR Treasury (HMT) Financial sanctions: Consolidated List of Targets (UK)

 UK: Current List of designated persons, terrorism and terrorist financing

 UK: UK Insolvency Disqualified Directors

 UK: UK OFSI Consolidated List of Targets

 USA: OFAC Consolidated (non-SDN) List

 USA: OFAC Specially Designated Nationals (SDN) List (U.S. Treasury)

 USA: OFAC Foreign Sanctions Evaders (FSE) List (U.S. Treasury)

 USA: Sectoral Sanctions Identifications (SSI) List

 USA: Palestinian Legislative Council (NS-PLC) list

 USA: US BIS Denied Persons List

 USA: US Trade Consolidated Screening List (CSL)

 USA: The List of Foreign Financial Institutions Subject to Part 561 (the Part 561 List)

 USA: Non-SDN Iranian Sanctions Act (NS-ISA) List

 USA: List of Persons Identified as Blocked Solely Pursuant to Executive Order 13599 (the 13599 List)

 AR: Argentine RePET

 AUS: The Sanctions Consolidated List

 BL: Consolidated List of the National Belgian List and of the List of European Sanctions

 BL: Belgian Financial Sanctions

 CAN: Canadian Listed Terrorist Entities

 CAN: Canadian Special Economic Measures Act Sanctions

 CAN: Consolidated Canadian Autonomous Sanctions List

 CH: Swiss SECO Sanctions/Embargoes

 FR: French Freezing of Assets

 IL: Israel Terrorists Organizations and Unauthorized Associations lists

 JP: Japan Economic sanctions and list of eligible people

 KG: Kyrgyz Nation List

 KZ: Kazakh Terror Financing list

 PL: Polska lista osób i podmiotów objętych sankcjami

 RUS: Rosfinmonitoring WMD-related entities

 SIN: Singapore Targeted Financial Sanctions

 UA: Ukraine National Security Sanctions

 UA: Ukraine SFMS Blacklist

 UA: Ukraine NABC Sanctions Tracker

 ZA: South African Targeted Financial Sanctions

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API PEP:

imię i nazwisko, stanowisko, data urodzenia, kadencja w formacie JSON na podstawie aktualnego stanu:

bazy PEP Polska DataBot Data
CIA Factbook World Leaders
Every Politician
Members of EU Parliament
Members of the European Commitee of the Regions
Peppercat Legislators
Peppercat World Leaders
Rulers
RuPEP Public Database of PEPs in Russia and Belarus

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Beneficjent rzeczywisty:

imię i nazwisko, numer PESEL beneficjenta rzeczywistego wraz ze wskazaniem procentu udziałów w formacie JSON

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Raport handlowy Prześwietlamy DataHub.pl:

Raport handlowy Prześwietlamy w PDF oraz wszystkie dane z Raportu handlowego w formacie JSON:

dane rejestrowe z KRS, CEIDG
kody PKD z REGON
kluczowe osoby w zarządzie powiązania osobowo-kapitałowe (KRS-CEIDG) wraz z listą podmiotów zależnych, analiza otoczenia spółki beneficjent rzeczywisty
3 ostatnie sprawozdania finansowe
historia zmian w KRS
historyczne odpisy KRS
dane teleadresowe
domeny internetowe
inne podmioty pod tym samym adresem
dane z Białej Listy
decyzje UOKiK
wierzytelności/zaległości

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Raport oceny ryzyka:

Raport Oceny Ryzyka w pdf oraz wszystkie dane z Raportu Oceny Ryzyka w formacie JSON – zestaw odpowiedzi na następujące pytania:

czy to młoda firma?
jaki jest jej kapitał zakładowy i czy ostatnio był obniżany?
czy nastąpiła zmiana przedmiotu działalności?
jaki jest aktualny status firmy?
ile jest firm zależnych?
czy inne firmy mają ten sam nr telefonu, adres?
czy biuro firmy istnieje w rzeczywistości czy jest wirtualne?
jak często zmienia się zarząd?
jaki jest wiek członków zarządu?
jakie jest prawdopodobieństwo upadłości?
czy znany jest beneficjent rzeczywisty?
czy właściciele firmy widnieją na listach PEP lub listach sankcyjnych?
za jakie lata podmiot złożył sprawozdania finansowe?
jakie są kluczowe dane finansowego z ostatniego sprawozdania?
czy firma ma wierzytelności i jakie są ich kwoty?
czy firma ma zaległości w 4 dziale KRS?
czy firma widnieje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, na liście ostrzeżeń KNF?
czy podmiot był przedmiotem decyzji UOKiK?
czy podmiot otrzymał dotacje unijne?

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Upadłości konsumenckie:

wszystkie dane o podmiocie z bazy MSiG w formacie JSON (m.in. sygnatury i sekcje prawne, informacja o właściwości sądu, wezwanie dla wierzycieli)

następnie:

dane są laczone z Baza B2B Polish Yellow Pages, oraz Bazą B2C White Pages

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Biała Lista:

odpytanie o numer NIP dla podanego konta bankowego
odpytanie o numery kont bankowych dla podanego numeru NIP
odpytanie czy podany numer NIP i konto bankowe istnieją
Raport Biała Lista w PDF (wszystkie dane o podmiocie z Wykazu Podatników VAT plus informacje o właściwym Urzędzie Skarbowym)
wszystkie dane o podmiocie z Raportu Biała Lista w formacie JSON
sprawdzenie statusu VAT firmy na konkretny dzień (w tym datę wstecz)

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Sprawozdania finansowe:

oryginalne sprawozdania finansowe w formacie JSON dla wszystkich podmiotów, które złożyły sprawozdania w XML zgodnie z obowiązującymi przepisami
ujednolicone podstawowe dane finansowe w formacie JSON
plik ZIP zawierający cały komplet oryginalnie składanych przez firmę dokumentów finansowych (sprawozdania finansowe, sprawozdania z działalności, uchwała o podziale zysku lub straty itp.) w formacie, w jakim podmiot je złożył – XLSX, DOC, PDF, TXT

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API REGON:

wszystkie dane o podmiocie z bazy REGON w formacie JSON (m.in. przedmiot wykonywanej działalności na podstawie zgłoszonego PKD głównego oraz pozostałych PKD, numery NIP i KRS, dane adresowe siedziby podmiotu, podstawowe dane rejestrowe)

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API CEIDG:

pełny wyciąg z CEIDG w PDF
wszystkie dane o podmiocie ze strony CEIDG w formacie JSON: imię i nazwisko, nazwa działalności, adres działalności, dane do doręczeń,

oraz :

inne dane głębokie z Systemu DataBota.

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API KRS:

pełny odpis KRS w PDF
skrócony odpis KRS w PDF
wszystkie dane o podmiocie z odpisu KRS w formacie JSON
powiązania firmy z innymi podmiotami gospodarczymi i osobami z KRS w formacie JSON
powiązania osoby fizycznej z firmami i osobami z KRS w formacie JSON

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Zgody na pliki Cookies

Uzywamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z Internetu.
Daj znam znać, jeżeli zgadzasz się na wszystkie te pliki cookie.