personal branding

Dlaczego personal branding jest niezbędny – zwłaszcza w sprzedaży B2B

Wiele osób myśli o brandingu w kategoriach kolorowych logo odnoszących sukcesy marek, takich jak Apple Apple czy Ikea. Tak więc większość ludzi prawdopodobnie myśli o brandingu jako o czymś innym niż sprzedaż. Ale czy to prawda? A może powinniśmy trochę przemyśleć branding?

W tym krótkim artykule chcemy dać Ci wgląd w to, czym jest (dobry) branding i dlaczego powinieneś o nim słyszeć – nawet jeśli pracujesz w sprzedaży.

Co to jest branding?

Branding to proces budowania marki . W idealnym przypadku marka jest budowana na tyle umiejętnie, że klienci już kojarzą z nią dobre samopoczucie lub pewne pozytywne doświadczenie. Marka reprezentuje zatem unikalną propozycję sprzedaży firmy. Marką może być sama firma, ale także poszczególne produkty czy usługi.

Nawet ludzie mogą być opisani jako marka, jeśli budują markę wokół własnej osoby. Nazywa się to personal brandingiem , stosunkowo nowym rodzajem brandingu, który jest obecnie bardzo popularny – zwłaszcza w mediach społecznościowych! Sprzedaż społecznościowa na LinkedIn i osoby reklamujące produkty jako influencerzy stały się nową normą.

Marka firmy

Marka osobista

Marka produktu

Tworzy firmę jako markę (np. Apple)

Ustanawia jednostkę jako markę (np. Dirk Kreuter)

Ustanawia konkretny produkt jako markę (np. Fanta)

Jak branding i sprzedaż B2B idą w parze?

Z jednej strony profesjonalny branding produktu lub firmy nie tylko daje wiatr w żagle jako sprzedawca, ale w B2B zwykle mówimy o wyższych kwotach niż w B2C. To sprawia, że ​​jeszcze ważniejsze jest, aby Twoja marka oznaczała zaufanie i powagę .

Jako sprzedawca musisz reprezentować 100% brandingu swojej firmy – czy to w formie cenników, onepagerów, prezentacji itp. Ponadto dobry personal branding w sprzedaży B2B to również najwyższy poziom zaangażowania i profesjonalizmu.

Czym jest marka osobista i jak zwiększa sprzedaż B2B?

Jak już wspomniano, markę mogą reprezentować nie tylko produkty, ale również pracownicy . Z pomocą personal brandingu pozycjonujesz się jako wiarygodny i godny zaufania ekspert – zwłaszcza w mediach społecznościowych.

Ale taka reputacja czy „sława” ma oczywiście nie tylko pozytywne aspekty. Oto krótka lista zalet i wad marki osobistej na przykładzie LinkedIn:

Zalety

Niedogodności

Jesteś postrzegany jako ekspert

Twoje treści muszą być doskonałe

Twoje oferty / lokowania produktów są traktowane poważnie i nie są postrzegane jako spam

Twoje prezentacje muszą mieć te same standardy, co Twoje posty: wysoce spersonalizowane i profesjonalne

Twoja widoczność zostanie zwiększona

Presja dostarczania i odbierania negatywnych reakcji może mieć na ciebie zły wpływ

Możesz łatwiej korzystać z sieci

Możesz szybciej uzyskać negatywną uwagę, popełniając błędy

Jeśli nie masz nic przeciwko negatywnym aspektom budowania marki osobistej, śmiało! Social Selling to również obecnie trend w sprzedaży B2B; właśnie dlatego, że wielu handlowców z powodzeniem wykorzystuje go do sprzedaży swoich rozwiązań w mediach społecznościowych. Jeśli promujesz sprzedaż społecznościową, możesz nie tylko skorzystać z dobrego brandingu swojej firmy lub produktów – powinieneś również rozważyć personal branding, aby osiągnąć więcej transakcji .

Personal branding daje Twojej sprzedaży B2B „zastrzyk ekspercki” , ponieważ pozycjonujesz się jako profesjonalista w swojej dziedzinie, a potencjalni nabywcy dostrzegają Twoje kompetencje jeszcze przed rozmową sprzedażową . Odwiedzający profil lub czytelnicy Twoich postów natychmiast zobaczą, jak postrzega Cię Twoja społecznośćtworzy dodatkowe zaufanie do Twojej marki .

Ponadto branding osobisty zapewnia lepszą widoczność i może również prowadzić do zaproszeń na wydarzenia, wykładów lub miejsca jako mówca. To automatycznie zwiększa Twój wpływ i zapewnia jeszcze większy sukces.

6 wskazówek dotyczących skutecznego budowania marki osobistej w B2B

Potrzebujesz szybkich wskazówek, jak skutecznie budować swoją markę osobistą? Proszę bardzo:

  1. Znajdź niszę lub konkretny temat , w którym jesteś dobrze zorientowany lub który Cię bardzo interesuje.
  2. Zastanów się, do kogo konkretnie chcesz dotrzeć ze swoimi treściami. Jak wygląda Twój Idealny Profil Klienta (ICP)? Z kim chcesz się połączyć? Od kogo chcesz otrzymywać opinie lub wskazówki? Pomyśl o profilach betonowych!
  3. Stwórz plan treści, w którym uwzględnisz nawet wydarzenia specjalne. Plan treści powinien dać ci ogólny zarys i odciążyć cię od pracy (w razie potrzeby poszukaj kogoś, kto wspiera cię w tworzeniu treści).
  4. Publikuj regularnie i kontaktuj się z docelowymi odbiorcami tak często, jak to możliwe. Polubienia i komentarze symbolizują zainteresowanie! Staraj się zrozumieć swoich odbiorców i rozmawiaj z nimi tak często, jak to możliwe; pielęgnuj swoją sieć.
  5. Nie zapomnij powiązać siebie, czyli marki, z Twoją firmą lub jej produktami. Od czasu do czasu odtwarzaj treści korporacyjne i pokaż docelowym odbiorcom wartość dodaną, jaką otrzymują dzięki Twoim produktom/usługom.
  6. Zaprezentuj swoje rozwiązanie lub produkt bardzo subtelnie w komentarzach, postach lub bezpośrednich wiadomościach. W ten sposób możesz przejść do rzeczywistych rozmów sprzedażowych.

Jak generować więcej leadów B2B dzięki sprzedaży społecznościowej i budowaniu marki osobistej

Szczególnie w B2B platformy mediów społecznościowych, takie jak LinkedIn, są popularne do nawiązywania nowych kontaktów biznesowych i sprzedaży produktów online . Ponieważ LinkedIn ma strukturę podobną do Facebooka, jest bardzo żywy i daje najlepsze możliwości rozwoju marki osobistej. Gdy już ustawisz się tam jako marka, możesz łatwiej zacząć sprzedawać.

Jako sprzedawca możesz łatwo wykorzystać LinkedIn do budowania marki osobistej za pomocą swoich treści i podkreślenia swojego statusu eksperta. Załóżmy, że dużo publikujesz na temat zimnych połączeń w branży oprogramowania i pozycjonujesz się jako ekspert właśnie w tej branży. Z biegiem czasu interakcje kumulują się w postaci polubień i komentarzy, a Twój profil będzie zyskiwał obserwujących i kontakty.

Podczas organicznego rozwoju profilu dyskusje i konwersacje na określony temat często będą przenoszone z postów publicznych do prywatnych wiadomości. Tam możesz udać się i zaprezentować swój produkt we właściwym czasie. Oczywiście zawsze biorąc pod uwagę znaczenie Twojego produktu.

Twój osobisty branding odnosi sukces, jeśli inni postrzegają cię jako eksperta, a ty nie mówisz im, że jesteś ekspertem.

Kierownik ds. Rozwoju Sprzedaży w Echobot

Połączenie sprzedaży społecznościowej z marką osobistą może niezwykle zwiększyć generowanie leadów B2B. Czemu? Wielu potencjalnych klientów automatycznie zwróci się do Ciebie ze względu na Twoją wiedzę, a to w zamian może zaowocować możliwościami sprzedaży .

Oferując swoim czytelnikom wartość dodaną , potencjalni klienci nie pomyślą, że Twoja wiadomość to spam. W przeciwieństwie do wielu innych metod sprzedaży, Twój rozmówca z dużym prawdopodobieństwem przystąpi do rozmowy bez wahania.

Inne ważne warunki dotyczące marki

Teraz, gdy wyjaśniliśmy, o co chodzi w brandingu osobistym, chcemy oczywiście zobaczyć, jakie są inne strony brandingu. Oto najczęstsze terminy związane z marką:

Świadomość marki

Świadomość marki oznacza, jak dobrze opinia publiczna i grupa docelowa znają Twoją markę . Dzięki wysokiej świadomości marki konsumenci nadają marce pozytywne cechy.

Marka pracodawcy

Employer branding dotyczy tego, jak Twoja marka jest odbierana przez kandydatów i jak bardzo chcieliby pracować dla Twojej firmy. Możesz sobie zapewne wyobrazić równanie: jeśli Twój Employer Branding odniesie sukces, KAŻDY będzie chciał dla Ciebie pracować ?. Dobry Employer Branding przyciągnie również kompetentnych ludzi do zespołu sprzedaży – jeśli handlowcy są entuzjastycznie nastawieni do Twojej firmy i lubią produkty, doświadczysz ogromnego wzrostu i niewątpliwie również wzrostu sprzedaży.

Marka geograficzna i kulturowa

Jak sama nazwa wskazuje, chodzi o branding określonego regionu, kraju, a nawet kultury . Logicznie rzecz biorąc, turystyka i gastronomia mogą czerpać korzyści z brandingu geograficznego, ale firmy mogą również wykorzystywać branding kulturowy dla siebie. Jeśli kraj, z którego pochodzi Twoja firma, znany jest na przykład z dbałości o szczegóły, może to wyjść tylko na dobre Twojej marce.

Weźmy na przykład BMW lub VW – obie marki samochodów łączy to, że mogą nosić nieoficjalny znak jakości „made in Germany” . Sprzyja to ich reputacji, ponieważ konsumenci postrzegają ich samochody jako wysokiej jakości , ponieważ Niemcy na ogół kojarzą się z pracowitością.

Wniosek? Dobry branding to ważny aspekt profesjonalnej sprzedaży B2B

Jak właśnie przeczytałeś: dobry branding ma ogromną moc . Wpływa to nie tylko na Twoją zewnętrzną percepcję, ale także na Twoją osobowość sprzedażową.

Z jednej strony musisz zrozumieć, że reprezentujesz swoją firmę i jej produkty, z drugiej strony reprezentujesz także siebie jako markę. Dlatego należy zwrócić szczególną uwagę na personal branding – zwłaszcza jeśli chodzi o social selling!

Masz pytania lub uwagi dotyczące brandingu, personal brandingu lub social sellingu w B2B?

Napisz do nas: marketing@echobot.de

Powiązana zawartość:

Zobacz również

Przykładowe źródła danych:

Polish Yellow Pages JDG
Polish Yellow Pages PLC
KRD BIG SA
BIG InfoMonitor
KBIG
CRIF
Bisnode
Coface
Euler Hermes SS
Dun & Bradstreet

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Monitoring firm:

powiadomienie o zmianie wraz ze szczegółową informacją z odpowiedniego rejestru (jaka zmiana, kiedy) w JSON

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

API SUDOP zwraca wszystkie dane dostępne o podmiocie w formacie JSON:

» Nazwa beneficjenta pomocy
» Numer NIP beneficjenta
» Podmiot udzielający pomocy
» Ustawa
» Numer środka pomocowego
» Dzień udzielenia pomocy
» Wielkość beneficjenta
» Identyfikator terytorialny siedziby beneficjenta
» Klasa PKD
» Wartość nominalna pomocy [PLN]
» Wartość pomocy brutto [PLN]
» Wartość pomocy brutto [EURO]
» Forma pomocy
» Przeznaczenie pomocy

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Monitoring ksiąg wieczystych:

powiadomienie o zmianie w księdze wieczystej z linkiem do porównania stara-nowa treść
oryginalne księgi wieczyste

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Listy sankcyjne:

imię i nazwisko, źródło, data od kiedy osoba znajduje się na liście w formacie JSON na podstawie aktualnego stanu:

 EU: Common Foreign and Security Policy (CFSP) of the European Union (Sanctions EU)

 EU: Financial Sanctions Files (FSF)

 EU: EU Sanctions Map European Union

 UN: Consolidated United Nations Security Council Sanctions List (UN Sanctions List)

 UK: HR Treasury (HMT) Financial sanctions: Consolidated List of Targets (UK)

 UK: Current List of designated persons, terrorism and terrorist financing

 UK: UK Insolvency Disqualified Directors

 UK: UK OFSI Consolidated List of Targets

 USA: OFAC Consolidated (non-SDN) List

 USA: OFAC Specially Designated Nationals (SDN) List (U.S. Treasury)

 USA: OFAC Foreign Sanctions Evaders (FSE) List (U.S. Treasury)

 USA: Sectoral Sanctions Identifications (SSI) List

 USA: Palestinian Legislative Council (NS-PLC) list

 USA: US BIS Denied Persons List

 USA: US Trade Consolidated Screening List (CSL)

 USA: The List of Foreign Financial Institutions Subject to Part 561 (the Part 561 List)

 USA: Non-SDN Iranian Sanctions Act (NS-ISA) List

 USA: List of Persons Identified as Blocked Solely Pursuant to Executive Order 13599 (the 13599 List)

 AR: Argentine RePET

 AUS: The Sanctions Consolidated List

 BL: Consolidated List of the National Belgian List and of the List of European Sanctions

 BL: Belgian Financial Sanctions

 CAN: Canadian Listed Terrorist Entities

 CAN: Canadian Special Economic Measures Act Sanctions

 CAN: Consolidated Canadian Autonomous Sanctions List

 CH: Swiss SECO Sanctions/Embargoes

 FR: French Freezing of Assets

 IL: Israel Terrorists Organizations and Unauthorized Associations lists

 JP: Japan Economic sanctions and list of eligible people

 KG: Kyrgyz Nation List

 KZ: Kazakh Terror Financing list

 PL: Polska lista osób i podmiotów objętych sankcjami

 RUS: Rosfinmonitoring WMD-related entities

 SIN: Singapore Targeted Financial Sanctions

 UA: Ukraine National Security Sanctions

 UA: Ukraine SFMS Blacklist

 UA: Ukraine NABC Sanctions Tracker

 ZA: South African Targeted Financial Sanctions

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API PEP:

imię i nazwisko, stanowisko, data urodzenia, kadencja w formacie JSON na podstawie aktualnego stanu:

bazy PEP Polska DataBot Data
CIA Factbook World Leaders
Every Politician
Members of EU Parliament
Members of the European Commitee of the Regions
Peppercat Legislators
Peppercat World Leaders
Rulers
RuPEP Public Database of PEPs in Russia and Belarus

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Beneficjent rzeczywisty:

imię i nazwisko, numer PESEL beneficjenta rzeczywistego wraz ze wskazaniem procentu udziałów w formacie JSON

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Raport handlowy Prześwietlamy DataHub.pl:

Raport handlowy Prześwietlamy w PDF oraz wszystkie dane z Raportu handlowego w formacie JSON:

dane rejestrowe z KRS, CEIDG
kody PKD z REGON
kluczowe osoby w zarządzie powiązania osobowo-kapitałowe (KRS-CEIDG) wraz z listą podmiotów zależnych, analiza otoczenia spółki beneficjent rzeczywisty
3 ostatnie sprawozdania finansowe
historia zmian w KRS
historyczne odpisy KRS
dane teleadresowe
domeny internetowe
inne podmioty pod tym samym adresem
dane z Białej Listy
decyzje UOKiK
wierzytelności/zaległości

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Raport oceny ryzyka:

Raport Oceny Ryzyka w pdf oraz wszystkie dane z Raportu Oceny Ryzyka w formacie JSON – zestaw odpowiedzi na następujące pytania:

czy to młoda firma?
jaki jest jej kapitał zakładowy i czy ostatnio był obniżany?
czy nastąpiła zmiana przedmiotu działalności?
jaki jest aktualny status firmy?
ile jest firm zależnych?
czy inne firmy mają ten sam nr telefonu, adres?
czy biuro firmy istnieje w rzeczywistości czy jest wirtualne?
jak często zmienia się zarząd?
jaki jest wiek członków zarządu?
jakie jest prawdopodobieństwo upadłości?
czy znany jest beneficjent rzeczywisty?
czy właściciele firmy widnieją na listach PEP lub listach sankcyjnych?
za jakie lata podmiot złożył sprawozdania finansowe?
jakie są kluczowe dane finansowego z ostatniego sprawozdania?
czy firma ma wierzytelności i jakie są ich kwoty?
czy firma ma zaległości w 4 dziale KRS?
czy firma widnieje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, na liście ostrzeżeń KNF?
czy podmiot był przedmiotem decyzji UOKiK?
czy podmiot otrzymał dotacje unijne?

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Upadłości konsumenckie:

wszystkie dane o podmiocie z bazy MSiG w formacie JSON (m.in. sygnatury i sekcje prawne, informacja o właściwości sądu, wezwanie dla wierzycieli)

następnie:

dane są laczone z Baza B2B Polish Yellow Pages, oraz Bazą B2C White Pages

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Biała Lista:

odpytanie o numer NIP dla podanego konta bankowego
odpytanie o numery kont bankowych dla podanego numeru NIP
odpytanie czy podany numer NIP i konto bankowe istnieją
Raport Biała Lista w PDF (wszystkie dane o podmiocie z Wykazu Podatników VAT plus informacje o właściwym Urzędzie Skarbowym)
wszystkie dane o podmiocie z Raportu Biała Lista w formacie JSON
sprawdzenie statusu VAT firmy na konkretny dzień (w tym datę wstecz)

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Sprawozdania finansowe:

oryginalne sprawozdania finansowe w formacie JSON dla wszystkich podmiotów, które złożyły sprawozdania w XML zgodnie z obowiązującymi przepisami
ujednolicone podstawowe dane finansowe w formacie JSON
plik ZIP zawierający cały komplet oryginalnie składanych przez firmę dokumentów finansowych (sprawozdania finansowe, sprawozdania z działalności, uchwała o podziale zysku lub straty itp.) w formacie, w jakim podmiot je złożył – XLSX, DOC, PDF, TXT

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API REGON:

wszystkie dane o podmiocie z bazy REGON w formacie JSON (m.in. przedmiot wykonywanej działalności na podstawie zgłoszonego PKD głównego oraz pozostałych PKD, numery NIP i KRS, dane adresowe siedziby podmiotu, podstawowe dane rejestrowe)

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API CEIDG:

pełny wyciąg z CEIDG w PDF
wszystkie dane o podmiocie ze strony CEIDG w formacie JSON: imię i nazwisko, nazwa działalności, adres działalności, dane do doręczeń,

oraz :

inne dane głębokie z Systemu DataBota.

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API KRS:

pełny odpis KRS w PDF
skrócony odpis KRS w PDF
wszystkie dane o podmiocie z odpisu KRS w formacie JSON
powiązania firmy z innymi podmiotami gospodarczymi i osobami z KRS w formacie JSON
powiązania osoby fizycznej z firmami i osobami z KRS w formacie JSON

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Zgody na pliki Cookies

Uzywamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z Internetu.
Daj znam znać, jeżeli zgadzasz się na wszystkie te pliki cookie.