Zautomatyzuj i zrelaksuj się: te 15 Zapów to Twoje zmiany w sprzedaży B2B
Większa konkurencja i rosnąca złożoność spowodowały zmiany w codziennej działalności sprzedaży. Wyzwania te sprawiają, że konieczne jest zwiększenie elastyczności procesów, wydajniejsza praca i lepsze wykorzystanie zasobów wewnętrznych. Przejrzyste ceny i (stosunkowo) łatwe do porównania produkty to główne wyzwania na globalnym rynku. Pracując w sprzedaży jesteś zależny od elastyczności i umiejętności reagowania na zmieniające się okoliczności. Powiedzenie „Pracuj mądrzej, a nie ciężej!” zdecydowanie dotyczy tutaj.
Wiele platform oprogramowania oferuje rozwiązania ułatwiające uproszczenie procesów sprzedaży, a jedną z nich jest Zapier. Zapier łączy codzienne zastosowania, aby zwiększyć efektywność Twojej codziennej pracy.
Co to jest Zapier?
Zapier to platforma cyfrowa, która pomaga zautomatyzować przepływ pracy , łącząc wszystkie aplikacje i usługi, z których już korzystasz . To ogromna oszczędność czasu, szczególnie dla osób pracujących w sprzedaży B2B. Możesz zautomatyzować swoje zadania bez konieczności tworzenia własnej integracji lub korzystania z usług firmy zewnętrznej.
Ideą Zapier jest pomoc w tworzeniu inteligentniejszego przepływu pracy , wirtualnego outsourcingu procesów, dzięki czemu możesz skupić się na dopracowaniu oferty i nawiązaniu kontaktu z potencjalnymi klientami. Możesz użyć interfejsu internetowego Zapier do tworzenia poleceń o nazwie „Zaps”. Zap składa się z dwóch głównych części. Składa się z wyzwalacza, takiego jak formularz wypełniany na Twojej stronie, który następnie prowadzi do akcji wysłania Ci wiadomości e-mail. Oznacza to, że lead B2B to wydarzenie, które automatycznie wysyła wiadomość e-mail. Możesz skonfigurować polecenia tak, aby pojedyncze zdarzenie wyzwalało jedną lub więcej akcji .
Oszczędzaj czas z Zapier
Większość firm nadal ręcznie przenosi dane z jednej aplikacji do drugiej, co jest niezwykle nieefektywne. Na przykład, jak ręcznie utrzymywać rekordy CRM? Tu właśnie pojawia się Zapier. Łączenie istniejących narzędzi w celu automatycznego udostępniania danych nie tylko oszczędza czas, ale także eliminuje błędy ludzkie. Możesz uruchomić automatyzację przepływu pracy w Zapier za pomocą różnego rodzaju zdarzeń, takich jak otrzymanie wiadomości e-mail, dodanie wiersza do arkusza kalkulacyjnego, aktualizacja rekordu lub utworzenie transakcji finansowej w systemie księgowym. Nawet kanały mediów społecznościowych są zautomatyzowane dzięki Zapier!
Zapier zapewnia solidną podstawę do skalowania Twojego biznesu
Rozwój firmy może wiązać się z wieloma wyzwaniami, zwłaszcza jeśli Twój zespół musi spędzać więcej czasu na zadaniach administracyjnych niż na ważnych obowiązkach. Przeglądając, usprawniając i automatyzując procesy sprzedaży B2B za pomocą Zapier, uwalniasz swoich pracowników, aby mogli skupić się na swojej podstawowej działalności. Z Zapierem możesz wreszcie spojrzeć na całość, zamiast zasypywać papierkową robotą .
Przyspiesz zarządzanie klientami dzięki Zapier
Zamknięcie wyprzedaży to świetna sprawa, ale także stwarza zupełnie nowy zestaw zadań . Kolejne kroki mogą obejmować utworzenie nowego klienta w różnych systemach, zdefiniowanie dalszych procesów, nakłonienie klienta do podpisania umowy lub zorganizowanie warsztatów lub szkoleń. Możesz zmniejszyć nakłady administracyjne potrzebne dzięki automatyzacji dzięki Zapier . Wszystko, od zarządzania kalendarzem i wysyłania e-maili po aktualizację CRM, może zostać uproszczone dzięki Zapier. W ten sposób masz gwarancję, że nie zapomnisz ani jednego kroku i upewnisz się, że wszystkie Twoje dane są poprawne.
Zdobądź przewagę z tymi 15 Zapami do sprzedaży B2B
Jak już wiesz, Zapier ułatwia automatyzację procesów i skalowanie przepływów pracy. Dotyczy to każdej firmy, ale w sprzedaży, gdzie jest presja, szczególnie przydatna może być pomocna dłoń, która pomoże odciążyć Cię pracą .
Zapy
Narzędzia dotarcia do potencjalnych klientów i prospektywy mogą pomóc w szybkim dotarciu do potencjalnych klientów i spersonalizowaniu obsługi w celu zawarcia większej liczby transakcji. Poniższe narzędzia można połączyć ze sobą lub sparować z narzędziem CRM i nie tylko. Przydatne, prawda?
DataBot
Marnujesz czas na szukanie potencjalnych klientów? Z Echobot znajdziesz idealnych klientów za pomocą zaledwie kilku kliknięć. Zobacz firmy z aktualnym popytem i uzyskaj wszystkie ważne informacje o firmie w mgnieniu oka. DataBot, nowoczesna alternatywa dla bazy danych adresowych, zawsze aktualizuje Twoje dane CRM i pomaga sprawić, by generowanie i kwalifikacja leadów B2B było efektywne, a co najważniejsze, zgodne z RODO.
Konfigurując jeden Zap między DataBotem a Twoim CRM, możesz skutecznie dbać o aktualność danych B2B. Mało tego, dzięki Zapier możesz automatycznie otrzymywać nowe szanse sprzedaży na e-mail!
Gong
Prawdopodobnie zawsze próbujesz znaleźć sposoby na poprawę swoich rozmów sprzedażowych, prawda? Dzięki Gong możesz nagrywać i analizować rozmowy z potencjalnymi klientami. Na przykład możesz monitorować czas wystąpienia każdego uczestnika lub reakcję potencjalnych klientów podczas rozmowy. Dzięki Zapier możesz automatycznie zintegrować swoje nagrania Gong z CRM lub narzędziem Sales Engagement.
Tołstoj
Są zwykłe wiadomości wideo do e-maili sprzedażowych — i jest też Tołstoj . Tołstoj może pomóc Ci opowiadać lepsze historie dzięki interaktywnym filmom. Zadawaj potencjalnym klientom pytania w wiadomości wideo i dostarczaj im odpowiedzi , na które oni z kolei mogą odpowiedzieć w narzędziu. W ten sposób możesz szybko zidentyfikować konkretne punkty bólu. Dzięki Zapier zostaniesz poinformowany , gdy tylko Twój potencjalny klient wejdzie w interakcję w Tołstoju !
Źródło: www.gotolstoy.com
Zaps dla wsparcia CRM
Siły sprzedaży
Salesforce to jeden z najpopularniejszych systemów CRM dla większych firm , ale oferuje o wiele więcej niż tylko standardowy CRM. Salesforce może powiedzieć Ci, kim są Twoi najlepsi potencjalni klienci, wraz z sugestiami dotyczącymi kolejnych kroków, ale poza zarządzaniem danymi kontaktowymi Salesforce pomaga również zachować zadowolenie i lojalność Twoich klientów. Dzięki Zapier możesz połączyć różne narzędzia do generowania leadów lub media społecznościowe z Salesforce, aby Twoja codzienna działalność działała sprawniej .
Pipedrive
Pipedrive to rozwiązanie CRM, które koncentruje się na końcowej fazie zarządzania relacjami z klientem. Nie tylko to, ale może również funkcjonować jako narzędzie do zarządzania kontem, które wspiera cały proces sprzedaży i automatycznie organizuje połączenia i e-maile . Możesz go używać do synchronizowania harmonogramów na wszystkich swoich urządzeniach, a za pomocą jednego Zapa możesz automatycznie dodawać ważne kontakty (i nie tylko) do Pipedrive. W przeciwieństwie do Salesforce, mniejsze firmy mogą więcej skorzystać z Pipedrive .
Źródło: www.pipedrive.com
Zapy do zarządzania leadami
Dzięki Zapier narzędzia, których używasz do generowania i zarządzania leadami B2B , można łatwo połączyć ze sobą lub zintegrować z Twoim systemem zarządzania danymi.
Leadfeeder
Leadfeeder to narzędzie do śledzenia stron internetowych, które może pomóc zoptymalizować konwersję ruchu w witrynie w sprzedaży B2B. Uzyskaj wgląd w to, które firmy przeglądają Twoją witrynę i jak się zachowują, gdy tam są. Leadfeeder automatycznie ocenia odwiedzających Twoją witrynę, dzięki czemu możesz przejść od razu do fazy pozyskiwania. Połącz Leadfeeder i Zapier z CRM, kontem e-mail i nie tylko, aby zaoszczędzić czas w przepływach pracy.
Źródło: www.leadfeeder.com
Punkt centralny
Możesz znać HubSpot jako system CRM, ale ma on znacznie więcej do zaoferowania w zakresie marketingu przychodzącego i sprzedaży. Dzięki HubSpot jesteś właścicielem centralnej platformy do zarządzania potencjalnymi klientami, klientami i kampaniami . Co więcej, HubSpot to platforma oparta na chmurze, co oznacza, że Twoje dane mogą być synchronizowane między zespołami i urządzeniami.
Użyj Zaps, aby połączyć swój HubSpot z narzędziami do generowania leadów, takimi jak Leadfeeder lub DataBot, dzięki czemu nie przegapisz ekscytujących okazji sprzedażowych.
Formularze generowania leadów LinkedIn
LinkedIn Lead Gen Forms to narzędzie, które pozwala zintegrować określony rodzaj formuły leada z reklamami LinkedIn . Wiemy, że zachęcanie potencjalnych klientów do wypełniania formularzy może czasami stanowić wyzwanie, ale to narzędzie umieszcza informacje profilowe bezpośrednio w formularzach, aby uczynić je bardziej atrakcyjnym dla potencjalnych klientów.
Zapy do komunikacji i wyrównania
Inne obszary, w których Zapier może uprościć Twoje życie B2B, to komunikacja i wyrównanie. Możesz dodawać spotkania z różnych aplikacji do swojego kalendarza lub za pośrednictwem komunikacji, takiej jak e-maile i wiadomości w Slack , aby powiadamiać Cię, gdy potencjalny klient odwiedza Twoją witrynę.
Slack
Slack to narzędzie komunikacji, jeśli chodzi o sprawny zespół i komunikację jeden-do-jednego. Narzędzie oferuje wiadomości błyskawiczne, czaty grupowe, połączenia głosowe i wideo, a także wybór narzędzi ułatwiających udostępnianie informacji i współpracę między zespołami. Połącz Zapier i Slack z kalendarzem, Asaną lub Arkuszami Google , aby nigdy nie przegapić żadnego wydarzenia.
Źródło: www.simontutorial.de
Arkusze Google
Arkusze Google umożliwiają pracę w tabelach w chmurze. Zaletą tego jest to, że wszyscy w Twoim zespole mają dostęp, a po połączeniu Zapier może automatycznie dodawać potencjalnych klientów do Twoich Arkuszy Google . W ten sposób możesz organizować duże ilości danych, tworzyć indywidualne raporty lub automatycznie obliczać.
Asany
Jeśli Ty i Twój zespół chcecie pracować nad wspólnymi projektami i nimi administrować, Asana jest narzędziem dla Was. Możesz delegować zadania, ustalać priorytety i ustalać terminy, a następnie śledzić postępy na żywo w Asanie , ale naprawdę zwiększyć produktywność zespołu, tworząc Slack z linkami Zap lub kalendarz, aby przypominać o ważnych projektach .
Zaps dla mediów społecznościowych i sprzedaży społecznościowej
Jedna z największych (jeśli nie największa) sieci biznesowych na świecie, LinkedIn ma ponad 500 milionów użytkowników z ponad 200 krajów . LinkedIn jest bezpłatny, ale możesz dodawać funkcje za opłatą. W porównaniu z innymi podobnymi platformami (takimi jak Meta czy Instagram) nacisk kładziony jest bezpośrednio na karierę i biznes.
Jako specjalista ds. sprzedaży istnieje wiele możliwości, które można znaleźć na LinkedIn dzięki sprzedaży społecznościowej . Utwórz połączenie za pomocą Zapier między LinkedIn a swoim kalendarzem, CRM lub e-mailami, aby otrzymywać przypomnienia o najważniejszych kontaktach, potencjalnych klientach i rozmowach.
Podobnie jak LinkedIn, Xing to profesjonalna platforma do tworzenia sieci biznesowych, skoncentrowana na regionie DACH. Korzystaj z Xing, aby generować nowe kontakty lub wykorzystywać swoje kontakty, aby poszerzyć swoją wiedzę, aby zadziwić potencjalnych klientów i wzbudzić zainteresowanie Twoimi produktami lub usługami. Użyj Zapier również tutaj, aby połączyć swoje narzędzia, aby zaoszczędzić czas!
Zapy do planowania
Zapy to nie tylko tajna broń dla przepływu pracy w mediach społecznościowych , ale także narzędzia do planowania. Od Google po Calendly i TIMIFY, pozwól Zapierowi usprawnić swój dzienny harmonogram, aby nie przegapić kolejnego ważnego spotkania lub spotkania z klientem!
Calendly
Calendly to automatyczne narzędzie do planowania, które zapewnia przegląd terminów i spotkań. Dość często można znaleźć osoby w sprzedaży, które dodają Calendly jako załącznik do wiadomości e-mail lub na stronie docelowej, aby potencjalni klienci mogli bezpośrednio umawiać się na spotkania. Co za wspaniały sposób, aby jednocześnie zmaksymalizować elastyczność i satysfakcję klienta!
Źródło: Calendly
Na przykład po połączeniu Calendly z CRM lub Zoom , możesz rozpocząć rozmowę wideo bezpośrednio z zarezerwowanego spotkania w Calendly .
TYMIFI
Podobnie jak Calendly, TIMIFY to rozwiązanie do planowania oparte na chmurze. Firmy różnej wielkości mogą organizować spotkania i rezerwacje lub wystawiać faktury . Dlaczego nie stworzyć Zap for Slack, aby otrzymywać alert, gdy ktoś zarezerwuje spotkanie?
Wniosek: z Zapierem będziesz miał czas na ważne rzeczy
Jeśli jest coś, co wszyscy wiemy, to to, że nie ma czasu do stracenia w sprzedaży B2B – a nie powinieneś! Zapier łączy i integruje niektóre z Twoich ulubionych narzędzi i platform. Ty wybierasz, które procesy chcesz zautomatyzować, aby ułatwić Ci życie. Szczególnie w sprzedaży B2B , gdzie wydajność jest mierzona wygranymi i przychodami, Zapier może oszczędzić Ci wykonywania tych wszystkich czasochłonnych zadań administracyjnych.
Oprócz ponad 4000 aplikacji, takich jak DataBot, Leadfeeder, HubSpot czy Calendly, Zapier ułatwia codzienne życie sprzedażowe bez konieczności zwracania się do działu IT .
Zacznij usprawniać swoje procesy i przepływy pracy, wypróbuj Zapier już dziś!
Tagi: Sprzedaż B2B, Bazy B2B, Automatyzacja sprzedaży, Zapier, DataBot, HubSpot, B2B Baza marketing