Najlepsze narzędzia do generowania leadów B2B [2023]
W B2B często stajesz przed wyzwaniem generowania wysokiej jakości leadów B2B dla swojego zespołu sprzedaży. W idealnej sytuacji potencjalni klienci wykazują duże zainteresowanie oferowaną usługą lub produktem.
Niezliczeni dostawcy i narzędzia na rynku obiecują właśnie to – łatwy sposób na generowanie dobrych leadów. Ale czy są dobre? Zebraliśmy najlepsze dostępne narzędzia , których możesz użyć do automatycznego generowania leadów. Generowanie gorących leadów za naciśnięciem jednego przycisku? Chodźmy!
Generowanie leadów za pomocą Twojej witryny
Każdego dnia odwiedzający odwiedzają Twoją witrynę, aby dowiedzieć się więcej o tym, co masz do zaoferowania. Twoim celem powinno być: Zbierz ze swoją witryną jak najwięcej kwalifikowanych leadów B2B! Jedną z możliwości jest użycie dobrego, starego formularza kontaktowego, w którym prospekt pozostawia swoje dane kontaktowe. Inną opcją jest zainstalowanie oprogramowania do identyfikacji użytkownika, które ujawnia adres IP odwiedzających Twoją witrynę – dzięki temu dowiesz się, dla jakiej firmy pracują. W następnym kroku możesz kierować reklamy na te firmy.
Jest bardzo prawdopodobne, że osoby, które odwiedziły Twoją witrynę, mają zapotrzebowanie na Twój produkt .
Brak pomysłu, kiedy zwrócić się do firm?
Dzięki DataBotowi będziesz dokładnie wiedzieć, kiedy nadejdzie właściwy czas, korzystając z ponad 30 różnych wyzwalaczy sprzedaży!
SPRÓBUJ TERAZ
Lead Forensis
Oprogramowanie opracowane przez Lead Forensics identyfikuje osoby odwiedzające Twoją witrynę internetową, dostarczając informacji, takich jak nazwa firmy, dane kontaktowe, dane demograficzne , ich zachowania związane z wyszukiwaniem oraz dane finansowe. Ich usługa jest również dostępna jako aplikacja.
Źródło: www.leadforensics.com
LeadLab
LeadLab identyfikuje większość odwiedzających Twoją stronę internetową, dając Twojemu działowi sprzedaży możliwość targetowania dokładnie tych firm , które już wykazały zainteresowanie . Podobnie wizyta w witrynie może być dla Ciebie wskazówką do nadania priorytetu firmom w Twoim rurociągu.
Źródło: www.tonno-digitale.com
Panel sprzedaży
Salespanel to narzędzie, które pozwala firmom B2B identyfikować osoby odwiedzające ich stronę internetową . Śledzi również potencjalnych klientów z różnych kanałów marketingowych i pomaga je kwalifikować.
Źródło: www.salespanel.io
Podajnik ołowiu
Leadfeeder to także oprogramowanie, które podpowie Ci, które firmy były na Twojej stronie. Odwiedzający są rejestrowani jako potencjalni klienci, ustalani priorytety na podstawie tego, co robią na Twojej stronie, a następnie przekazywani do Twojego działu sprzedaży .
Źródło: www.leadfeeder.com
Nasza wskazówka: Najpierw użyj narzędzia do identyfikacji odwiedzających witrynę, aby zobaczyć firmy, które odwiedziły Twoją witrynę, i dowiedzieć się więcej o tym, jak możesz ulepszyć swoje treści. Następnie wzbogacaj zebrane leady o kolejne istotne dane. Dzięki temu uzyskasz bardzo szczegółowy profil odwiedzających witrynę, a Twój zespół sprzedaży będzie dobrą podstawą na początek.
Upewnij się, że Twoje formularze działają poprawnie, a Twoja strona jest zoptymalizowana ! To przekona jak najwięcej osób odwiedzających Twoją stronę do wprowadzenia swoich danych i późniejszej konwersji.
Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi , które poprawiają wrażenia odwiedzających Twoją witrynę, aw szczególności pomagają zoptymalizować współczynnik konwersji . Rzućmy okiem na niektóre z najlepszych narzędzi do tego celu:
Amry
Źródło: www.ampry.com
Masz już ruch na swojej stronie, ale chcesz zwiększyć współczynnik konwersji ? Amper może Ci pomóc.
Dzięki Ampry możesz łatwo dodawać przyjazne dla użytkownika wyskakujące okienka i powiadomienia do swojej witryny. Ampry koncentruje się na kierowaniu do odwiedzających właściwego komunikatu we właściwym czasie. Na przykład referencje mogą być wyświetlane jako dowód społeczny lub oferty specjalne.
Brak pomysłu, kiedy zwrócić się do firm?
Dzięki DataBotowi będziesz dokładnie wiedzieć, kiedy nadejdzie właściwy czas, korzystając z ponad 30 różnych wyzwalaczy sprzedaży!
SPRÓBUJ TERAZ
Hotjar
Hotjar to narzędzie do map cieplnych, które dostarcza więcej informacji o zachowaniu odwiedzających witrynę, rejestrując ich aktywność. W ten sposób możesz przeanalizować ich użycie i wprowadzić odpowiednie zmiany, aby zoptymalizować użyteczność i współczynnik konwersji swoich stron docelowych.
Źródło: www.hotjar.com
Reklama / Generowanie leadów za pomocą platform reklamowych
Jeśli chcesz generować leady za pomocą swojej strony internetowej lub online, nie możesz obejść się bez reklam. W zależności od strategii i typu kampanii dostępnych jest różnych dostawców, którzy przyciągną ruch do Twojej witryny.
Reklamy Google
Dzięki Google Ads możesz dotrzeć ze swoimi kampaniami online do miliardów użytkowników! Możesz umieszczać reklamy, gdy szukają określonych słów kluczowych, oglądają filmy na YouTube lub wyświetlają reklamy w witrynach partnerskich.
Kampanie w sieci wyszukiwania są szczególnie ekscytujące, ponieważ pozwalają dotrzeć do osób, które szukają Twoich produktów i rozwiązań. Po prostu zdefiniuj odpowiednie słowa kluczowe dla swojej kampanii i utwórz odpowiednią reklamę. Gdy potencjalny klient wyszukuje jedno z Twoich słów kluczowych, Twoja reklama wyświetli się na górze bezpłatnych wyników wyszukiwania.
Zwłaszcza jeśli masz konkurencję wyświetlającą reklamy na podobne słowa kluczowe lub nie zajmujesz jeszcze dobrych pozycji w wynikach wyszukiwania Google, powinieneś rozważyć kampanię z Google Ads.
Reklamy Microsoftu
Możesz także skorzystać z kampanii z Microsoft Ads (dawniej: Bing Ads). Wiele osób nadal ma ustawioną Bing jako domyślną wyszukiwarkę na swoim komputerze. Ceny za kliknięcie są często niższe, a konkurencja nie jest tak wysoka jak w Google Ads.
Menedżer kampanii LinkedIn
Jeśli pracujesz w B2B, LinkedIn Campaign Manager również może Cię zainteresować. Ponieważ LinkedIn jest siecią biznesową, użytkownicy oczekują treści istotnych dla ich życia biznesowego.
Na LinkedIn możesz promować swoje produkty i usługi, ale także webinary czy wydarzenia. Możesz zdefiniować swoją grupę docelową na podstawie cech związanych z pracą lub przesłać własną tak zwaną „dopasowaną grupę odbiorców”, w której umieszczasz na przykład listę odpowiednich firm . LinkedIn wtedy automatycznie zwraca się do wszystkich osób z tych firm. Oczywiście możesz również zawęzić grupę docelową według tytułu stanowiska, umiejętności lub podobnych.
Źródło: www.linkedin.com
Mówiąc o grupie docelowej: Istnieje oczywiście wiele innych platform reklamowych, takich jak Facebook Ads, reklama natywna, a nawet podcasty , za pomocą których można generować leady. Wypróbuj każdą opcję, aby znaleźć najlepszą platformę dla swojego produktu lub usługi.
Generowanie leadów z LinkedIn
Wraz z niemiecką platformą biznesową XING, LinkedIn jest jedną z największych profesjonalnych sieci społecznościowych w Niemczech. Wiele interesujących i przydatnych treści pomaga potencjalnym klientom uzyskać informacje i spostrzeżenia, które mogą mieć wpływ na ich decyzję o zakupie.
Możesz generować kwalifikowane leady B2B, dostarczając zainteresowanym stronom treści, które wspierają ich w poszukiwaniach. Celem zawsze jest przekonanie użytkowników do późniejszego zakupu Twojego produktu.
Zdecydowanie powinieneś promować swoje treści lub rozwiązanie na LinkedIn! Pomoże Ci to osiągnąć świadomość i atrakcyjność dla osób, które mogą mieć zapotrzebowanie na Twój produkt lub usługę.
Ponieważ większość osób na LinkedIn dba o to, aby ich profil był aktualny i kompleksowy, sieć społecznościowa oferuje wiele możliwości dotarcia do idealnej grupy odbiorców i generowania kwalifikowanych potencjalnych klientów .
Nawigator sprzedaży LinkedIn
Oprócz różnych opcji reklamowych, handlowcy mogą również generować wysokiej jakości leady B2B dzięki sprzedaży społecznościowej na LinkedIn.
LinkedIn Sales Navigator pomoże Ci szybciej znaleźć decydentów i firmy oraz śledzić ich dzięki aktualizacjom w czasie rzeczywistym. Ponadto możliwe jest również skontaktowanie się z osobami, z którymi nie jesteś jeszcze połączony, za pomocą bezpośredniej wiadomości.
Źródło: www.linkedin.com
Oprogramowanie Sales Intelligence od DataBota do generowania leadów
Oprogramowanie do analizy sprzedaży pomaga firmom zbierać publicznie dostępne informacje z witryn firmowych, komunikatów prasowych, mediów społecznościowych i nie tylko – i udostępniać je Tobie. Na podstawie wcześniej zdefiniowanych kryteriów narzędzia analizy sprzedaży pokazują możliwości sprzedaży, a także dostarczają zespołowi ds .
DataBot
Istnieje wiele firm – ale nie wszystkie z nich będą dla Ciebie potencjalnymi klientami. Dzięki DataBot możesz filtrować i koncentrować się na swoich idealnych firmach docelowych spośród ponad 13 milionów firm, korzystając z unikalnych opcji filtrowania.
Bieżące wiadomości i sygnały zakupowe wskazują potrzeby firm i pomagają rozpoznać właściwy moment na kontakt z nimi.
Ponadto baza pracowników DataBot zawiera około 55 milionów kontaktów i decydentów wraz z numerami telefonów i adresami e-mail. Możesz dodatkowo filtrować je według hierarchii i działu.
W ten sposób generujesz leady B2B składające się z firmy, osoby do kontaktu i aktualnego sygnału zakupowego – za jednym naciśnięciem przycisku! Echobot automatycznie wzbogaca Twoje leady o kolejne dane, takie jak obroty, liczba pracowników, aktualności i wiele innych.
Nie musisz już spędzać godzin na badaniach: jeśli nowa firma spełnia wymagane kryteria, alert o potencjalnym kliencie automatycznie poinformuje Cię e-mailem o tej nowej możliwości sprzedaży . Generowanie leadów B2B nigdy nie było tak proste!
Generowanie leadów za pomocą internetowych platform porównawczych i recenzyjnych
94% kupujących B2B korzysta z wyszukiwania online podczas procesu zakupu (źródło: www.content4b2b.de ). Często korzystają z platform porównawczych lub ewaluacyjnych, aby sprawdzić, czy produkt spełnia oczekiwania innych osób, czy nie.
Tutaj wymieniono wielu dostawców oprogramowania z różnych kategorii . Przykład: jeśli ktoś szuka oprogramowania do generowania leadów, zobaczy różnych dostawców, którzy oferują oprogramowanie dokładnie w tej kategorii.
Jeśli oferujesz oprogramowanie, zdecydowanie powinieneś znaleźć się na liście za darmo . To zwiększa Twoją widoczność i nie zostanie przeoczone podczas wyszukiwania potencjalnego klienta.
Oczywiście warto również zapytać zadowolonych klientów, czy chcieliby zostawić recenzję Twojego narzędzia . Recenzje służą jako społeczny dowód słuszności i budują zaufanie. Dla potencjalnych klientów bardzo ważne jest, aby zobaczyć, że są inne osoby, które są zadowolone z Twojego produktu.
Wskazówka: na porównywarkach potencjalni klienci szukają oprogramowania, które mogłoby rozwiązać ich problem. Logiczne jest to, że współczynnik konwersji jest zwykle znacznie wyższy na takich platformach niż na innym medium.
Capterra
Capterra jest bardzo dobrze znana jako platforma porównawcza oprogramowania, zwłaszcza na rynku anglojęzycznym. Jest jednak dostępny również w Niemczech, ale nie jest jeszcze tak popularny.
Możesz umieścić swój produkt w ponad 700 różnych kategoriach. Capterra oferuje również model pay-per-click, w którym możesz poprawić swoją pozycję na liście i generować leady.
Źródło: www.capterra.com
Recenzje OMR
Recenzje OMR nie istnieją na rynku od bardzo dawna, ale są już bardzo dobrze znane dzięki silnej społeczności OMR. Ponadto jest to pierwsza platforma recenzji oprogramowania z naciskiem na region DACH .
Tutaj możesz utworzyć bezpłatny profil podstawowy i zbierać recenzje . W wersji pro masz wiele innych opcji generowania leadów, na przykład za pomocą kampanii przeglądowych.
G2
Jeśli Twoja grupa docelowa znajduje się na rynku anglojęzycznym , zdecydowanie powinieneś umieścić swoje oprogramowanie na G2 . Z ponad 1,2 miliona recenzji, G2 zbudowało silną reputację w tej dziedzinie.
Na tej platformie dostawcy mogą odkryć firmy , które obecnie szukają nowego rozwiązania określonego problemu. Jest to niezwykle pomocne, ponieważ Twój zespół sprzedaży może w ten sposób bezpośrednio skontaktować się z potencjalnym klientem.
Brak pomysłu, kiedy zwrócić się do firm?
Dzięki Echobotowi będziesz dokładnie wiedzieć, kiedy nadejdzie właściwy czas, korzystając z ponad 30 różnych wyzwalaczy sprzedaży!
SPRÓBUJ TERAZ
Wniosek
W tym artykule przedstawiliśmy ci niewielką część z wielu narzędzi, których możesz użyć, aby zwiększyć generowanie leadów. Szczególnie jeśli chodzi o generowanie leadów B2B, zalecamy przetestowanie różnych narzędzi w ich darmowej wersji, aby dowiedzieć się, które najlepiej pasuje do Twojej firmy i Twoich potrzeb.
Tagi: B2B PL, B2B DE, B2B EN, Generowanie leadów, Leadgenerierung, Sprzedaż B2B, Narzędzia