AKTUALNE TRENDY MARKETINGU B2B W 2023 ROKU

Bazy Danych zgodne z Rodo

Aktualne trendy marketingu B2B w 2022 roku

W świecie marketingu B2B nigdy nie jest nudno. Najpóźniej od początku pandemii wielu marketerów zostało zmuszonych do przełamania schematów i zastanowienia się nad alternatywnymi metodami generowania leadów . Koniec z targami i spotkaniami na miejscu — ale co zrobić, aby zrekompensować skutki? W ciągu ostatnich dwóch lat pojawiło się wiele różnych trendów marketingu internetowego B2B. Jednak jednym z trendów, który pozostał, jest cyfryzacja w marketingu B2B.  

Praca z Big DataIntent Data czy data-driven marketing to nadal aktualne trendy marketingowe w B2B, które prawdopodobnie nie prędko się skończą.  

W tym artykule przyjrzymy się pięciu trendom marketingu B2B, które poprowadzą Ciebie i Twój zespół na drodze do sukcesu w 2022 roku i kolejnych latach. 

Trend marketingowy B2B nr 1: Upewnij się, że sprzedaż i marketing działają w tandemie 

Ten pierwszy trend marketingu B2B w 2022 roku niekoniecznie jest nowy, ale jest ważniejszy niż kiedykolwiek. Porozmawiaj ze swoim działem sprzedaży: zapytaj współpracowników z działu sprzedaży o ich wkład, doświadczenie i opinię — są blisko klientów, a nawet jeszcze bliżej docelowych odbiorców i często dokładnie wiedzą, co będzie dobre.  

Twórz zespoły zadaniowe, zespoły ds. wejścia na rynek lub indywidualne zespoły ds. przychodów, w których możesz wspólnie przeprowadzać burzę mózgów i opracowywać nowe pomysły. Ostatecznie obie strony zyskują na współpracy. Tylko działając wspólnie, będziecie w stanie odpowiednio zareagować na aktualne wyzwania sektora B2B.

dopasowanie sprzedaży i marketingu

Źródło: www.intelusagency.com

Możesz wspólnie omawiać takie tematy, jak sprzedaż hybrydowa, sprzedaż cyfrowa lub sprzedaż społecznościowa za pośrednictwem platform takich jak LinkedIn i odkrywać obszary, na których można się rozwijać. Może to zagwarantować trwały sukces i zwiększyć liczbę klientów w dziale sprzedaży. Czemu? Im lepiej dopracowane są Twoje kampanie marketingowe B2B — na przykład w zakresie marketingu opartego na koncie — tym łatwiej będzie Twojemu zespołowi sprzedaży w punkcie sprzedaży, ponieważ firmy, które przyciągniesz, będą idealnie dopasowane do Twojego produktu. Zrobione! 

Możesz także współpracować, aby rozwijać się na LinkedIn: zastanów się, na czym chcesz się skoncentrować i dyskutuj ze sobą, aby móc koordynować i ustalać , kto i kiedy będzie tworzył jaki rodzaj treści oraz gdzie możesz budować na sobie nawzajem. W tym trendzie marketingowym B2B chodzi o zwinność i elastyczność. 

Marketing B2B Trend nr 2: Marketing oparty na kontach jest zwycięzcą

Kolejnym trendem w marketingu B2B, który utrzyma się w 2023 roku, jest Account Based Marketing (ABM). Czy starasz się dotrzeć do wszystkich osób w grupie docelowej w ten sam sposób? Jak możesz sobie wyobrazić, jeśli używasz dokładnie tej samej reklamy dla sektorów takich jak inżynieria mechaniczna i medycyna , nie jest to do końca idealne. 

Strategia marketingu opartego na koncie polega zasadniczo na obracaniu lejka , aby naprawdę i wyłącznie kierować reklamy do tych firm z docelowych odbiorców , które odpowiadają Twojemu profilowi ​​idealnego klienta (ICP) . Często używa się tu obrazu dużej sieci rybackiej w porównaniu z małą wędką — ale za pomocą małej wędki i odpowiedniej przynęty możesz łowić dokładnie takich klientów, jakich chcesz, zamiast łowić nudne przyłowy, których interesy i potrzeby, których w ogóle nie możesz zaspokoić. W ten sposób możesz skutecznie zminimalizować straty rozproszenia i zaoszczędzić pieniądze.

Przykładowy profil idealnego klienta i persona kupującego

Źródło: www.hubspot.com

Twój zespół sprzedaży odnosi korzyści, gdy Twoja strategia marketingowa jest maksymalnie zindywidualizowana i spersonalizowana. Jeśli kierujesz kampanię tylko na usługi rekrutacyjne i masz kierownika ds. sprzedaży, który koncentruje się tylko na tym obszarze, jest to sytuacja korzystna dla wszystkich — dla Ciebie, Twojego kierownika ds. sprzedaży i potencjalnego klienta.  Czemu? Jeśli Twój zespół ds. sprzedaży całkowicie rozumie potrzeby grupy docelowej , do której kierujesz swoje kampanie, sprzedaż staje się bardziej podobna do doradztwa i stanowi wartość dodaną dla potencjalnego klienta. To otwiera drogę do zawarcia transakcji!

Trend marketingowy B2B nr 3: Wykorzystaj sztuczną inteligencję, aby uzyskać lepszy wgląd

Na pierwszy rzut oka sztuczna inteligencja (AI) brzmi imponująco — i tak jest! Prawdopodobnie chcesz wiedzieć, jak sztuczna inteligencja jest powiązana z marketingiem B2B, a to naprawdę proste. Aby zasilić swoją maszynerię marketingową, potrzebujesz danych. I to nie tylko wszelkie dane, takie jak dane firmy lub dane kontaktowe, które pozwalają jedynie na ogólny czat bez spersonalizowanych strategii marketingowych — potrzebujesz dobrych danych.  

Sales Intelligence Tools (narzędzia SI)  doskonale się do tego nadają! Narzędzia te są w większości oparte na sztucznej inteligencji, co oznacza, że ​​zapewniają najlepsze dostępne dane B2B. Specjalnie dla Twoich kampanii ABM Sales Intelligence dodaje strzałę do Twojego kołczanu! Korzystając z oprogramowania SI, możesz starannie wybrać firmy z mas, które pasują do twojego ICP, a tym samym możesz precyzyjnie określić swoją kampanię marketingową w B2B.

Pro Tipp: Wybierając oprogramowanie Sales Intelligence, upewnij się, że dostawca jest zgodny z RODO! Nie ma nic gorszego niż naruszenie prawa. 

Kolejna zaleta: niektóre narzędzia SI (na przykład DataBot ) oferują funkcję, dzięki której możesz zasilać swoich obecnych klientów i inne silne leady, a następnie silnik narzędzia wyświetla podobne firmy — tak zwane sobowtóry B2B — na tej podstawie. Następnie możesz przekonać tych sobowtórów za pomocą tego samego przypadku użycia i treści na całej ścieżce klienta.

Możesz również doskonale współpracować z sobowtórami B2B na platformach społecznościowych, takich jak LinkedIn. Za pośrednictwem LinkedIn i Facebooka możesz tworzyć niestandardowe lub podobne grupy odbiorców, udoskonalając strategie kierowania . AI to zdecydowany trend w marketingu B2B na rok 2022.  

Sobowtóry B2B są niezwykle wszechstronne. Możesz wykorzystać je bezpośrednio w kampaniach reklamowych LinkedIn lub po prostu dowiedzieć się więcej o swoich docelowych odbiorcach. „Klonując” swoich obecnych klientów, możesz od razu rozróżnić, które firmy chcesz zmusić do interakcji.

Trend marketingowy B2B nr 4: Dostosuj SEO do swoich użytkowników

SEO (Search Engine Optimization) i SEM (Reklama w wyszukiwarkach) pozostają fascynujące w dziedzinie marketingu B2B i dlatego zdecydowanie należy je zaliczyć do trendów marketingowych 2022. Na przykład SEO nie tylko pomaga lepiej pozycjonować Twoje treści w Google, pomagając Ci być bardziej odpowiednim dla docelowych odbiorców, ale także dokładnie pokazuje, jakie są problemy Twoich przyszłych klientów. Twoja strona internetowa jest często pierwszym punktem kontaktu w ścieżce klienta. Mają problem, szukają w Internecie i miejmy nadzieję, że odkryją twoje rozwiązanie, a następnie odwiedzą twoją stronę internetową. 

Dzięki przemyślanej strategii SEO i SEM możesz dowiedzieć się, co porusza Twoją grupę docelową. Następnie możesz zaplanować kolejne elementy treści dla swojej witryny i reklamy w odpowiedniej wyszukiwarce. Pamiętaj, aby zawsze być na bieżąco! Dopiero niedawno Google ogłosiło aktualizację swojego algorytmu Page Experience. Od wiosny 2022 r. algorytm będzie stosowany również do wyników wyszukiwania na komputerach, tak jak ma to obecnie miejsce w przypadku wyszukiwań mobilnych. Firmy muszą zatem odpowiednio przygotować się do tej zmiany.

Myśl całościowo o swoich strategiach SEO i SEA! Ważne jest, aby analizować swoje strategie w całej firmie i zawsze wystawiać swoje działania na próbę. To zdecydowanie długotrwały trend marketingowy B2B.

Marketing B2B Trend nr 5: Zainwestuj w przydatne stosy technologii w marketingu

Z ilu narzędzi i jakiego oprogramowania korzystasz na co dzień w swojej strategii marketingowej? Czy procesy są spójne? A czy Twoje narzędzia współpracują ze sobą jak w zegarku ? Wiele zespołów marketingu B2B inwestuje w rozwiązania cyfrowe , aby poszerzyć swój stos technologiczny. Jednak często nie myślą o tym, jak będą ze sobą współpracować. Przemyślany stack technologiczny to kolejny trend w marketingu B2B w 2022 roku, który prawdopodobnie nigdy się nie znudzi  .

W ostatecznym rozrachunku przestarzały stos technologiczny czyni pracę mniej efektywną, ponieważ spowalnia procesy, które tak naprawdę powinny zostać przyspieszone. Jeśli koń już uciekł, musisz pomyśleć o tym, jak zoptymalizować swój stos technologiczny w B2B. W przeciwnym razie powinieneś dokładnie przemyśleć, które narzędzia programowe zintegrować, zanim coś kupisz na ślepo. Jeśli wybierzesz rozsądnie narzędzia marketingu B2B , zaoszczędzisz czas i pieniądze swojej firmy.  

Inteligentne oferty, takie jak SaaS (Software as a Service), zmniejszają wysiłek związany z instalacją i konserwacją. Co więcej, często otrzymasz wsparcie i indywidualne konsultacje w ramach usługi. To trend marketingu B2B, który jest tego wart. 

Wniosek: te trendy marketingowe B2B to strzał w dziesiątkę

Oczywiście mamy nadzieję, że targi znów staną się coraz bardziej „normalne”, tak jak przed pandemią. Kontakty osobiste są nie tylko niezwykle ważne w sprzedaży B2B, ale są równie ważne w marketingu B2B. Sieci online działają, ale nie można lekceważyć uroku wymiany offline.  

W każdym razie nie można sobie wyobrazić marketingu B2B bez komponentów cyfrowych, a te komponenty zawsze znajdują się również w trendach marketingu B2B, więc zastanów się, jakie strategie chcesz zastosować w odniesieniu do swoich narzędzi i strategii cyfrowej. Zbierz kolegów z działów sprzedaży, zarządzania produktem i IT, abyś mógł holistycznie zaplanować swoją strategię i upewnić się, że nie przeoczysz trendu marketingowego w B2B.

 

Tagi: Account Based MarketingB2BMarketing B2B, Marketingtrendy marketingoweTrendy

Zobacz również

Przykładowe źródła danych:

Polish Yellow Pages JDG
Polish Yellow Pages PLC
KRD BIG SA
BIG InfoMonitor
KBIG
CRIF
Bisnode
Coface
Euler Hermes SS
Dun & Bradstreet

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Monitoring firm:

powiadomienie o zmianie wraz ze szczegółową informacją z odpowiedniego rejestru (jaka zmiana, kiedy) w JSON

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

API SUDOP zwraca wszystkie dane dostępne o podmiocie w formacie JSON:

» Nazwa beneficjenta pomocy
» Numer NIP beneficjenta
» Podmiot udzielający pomocy
» Ustawa
» Numer środka pomocowego
» Dzień udzielenia pomocy
» Wielkość beneficjenta
» Identyfikator terytorialny siedziby beneficjenta
» Klasa PKD
» Wartość nominalna pomocy [PLN]
» Wartość pomocy brutto [PLN]
» Wartość pomocy brutto [EURO]
» Forma pomocy
» Przeznaczenie pomocy

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Monitoring ksiąg wieczystych:

powiadomienie o zmianie w księdze wieczystej z linkiem do porównania stara-nowa treść
oryginalne księgi wieczyste

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Listy sankcyjne:

imię i nazwisko, źródło, data od kiedy osoba znajduje się na liście w formacie JSON na podstawie aktualnego stanu:

 EU: Common Foreign and Security Policy (CFSP) of the European Union (Sanctions EU)

 EU: Financial Sanctions Files (FSF)

 EU: EU Sanctions Map European Union

 UN: Consolidated United Nations Security Council Sanctions List (UN Sanctions List)

 UK: HR Treasury (HMT) Financial sanctions: Consolidated List of Targets (UK)

 UK: Current List of designated persons, terrorism and terrorist financing

 UK: UK Insolvency Disqualified Directors

 UK: UK OFSI Consolidated List of Targets

 USA: OFAC Consolidated (non-SDN) List

 USA: OFAC Specially Designated Nationals (SDN) List (U.S. Treasury)

 USA: OFAC Foreign Sanctions Evaders (FSE) List (U.S. Treasury)

 USA: Sectoral Sanctions Identifications (SSI) List

 USA: Palestinian Legislative Council (NS-PLC) list

 USA: US BIS Denied Persons List

 USA: US Trade Consolidated Screening List (CSL)

 USA: The List of Foreign Financial Institutions Subject to Part 561 (the Part 561 List)

 USA: Non-SDN Iranian Sanctions Act (NS-ISA) List

 USA: List of Persons Identified as Blocked Solely Pursuant to Executive Order 13599 (the 13599 List)

 AR: Argentine RePET

 AUS: The Sanctions Consolidated List

 BL: Consolidated List of the National Belgian List and of the List of European Sanctions

 BL: Belgian Financial Sanctions

 CAN: Canadian Listed Terrorist Entities

 CAN: Canadian Special Economic Measures Act Sanctions

 CAN: Consolidated Canadian Autonomous Sanctions List

 CH: Swiss SECO Sanctions/Embargoes

 FR: French Freezing of Assets

 IL: Israel Terrorists Organizations and Unauthorized Associations lists

 JP: Japan Economic sanctions and list of eligible people

 KG: Kyrgyz Nation List

 KZ: Kazakh Terror Financing list

 PL: Polska lista osób i podmiotów objętych sankcjami

 RUS: Rosfinmonitoring WMD-related entities

 SIN: Singapore Targeted Financial Sanctions

 UA: Ukraine National Security Sanctions

 UA: Ukraine SFMS Blacklist

 UA: Ukraine NABC Sanctions Tracker

 ZA: South African Targeted Financial Sanctions

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API PEP:

imię i nazwisko, stanowisko, data urodzenia, kadencja w formacie JSON na podstawie aktualnego stanu:

bazy PEP Polska DataBot Data
CIA Factbook World Leaders
Every Politician
Members of EU Parliament
Members of the European Commitee of the Regions
Peppercat Legislators
Peppercat World Leaders
Rulers
RuPEP Public Database of PEPs in Russia and Belarus

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Beneficjent rzeczywisty:

imię i nazwisko, numer PESEL beneficjenta rzeczywistego wraz ze wskazaniem procentu udziałów w formacie JSON

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Raport handlowy Prześwietlamy DataHub.pl:

Raport handlowy Prześwietlamy w PDF oraz wszystkie dane z Raportu handlowego w formacie JSON:

dane rejestrowe z KRS, CEIDG
kody PKD z REGON
kluczowe osoby w zarządzie powiązania osobowo-kapitałowe (KRS-CEIDG) wraz z listą podmiotów zależnych, analiza otoczenia spółki beneficjent rzeczywisty
3 ostatnie sprawozdania finansowe
historia zmian w KRS
historyczne odpisy KRS
dane teleadresowe
domeny internetowe
inne podmioty pod tym samym adresem
dane z Białej Listy
decyzje UOKiK
wierzytelności/zaległości

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Raport oceny ryzyka:

Raport Oceny Ryzyka w pdf oraz wszystkie dane z Raportu Oceny Ryzyka w formacie JSON – zestaw odpowiedzi na następujące pytania:

czy to młoda firma?
jaki jest jej kapitał zakładowy i czy ostatnio był obniżany?
czy nastąpiła zmiana przedmiotu działalności?
jaki jest aktualny status firmy?
ile jest firm zależnych?
czy inne firmy mają ten sam nr telefonu, adres?
czy biuro firmy istnieje w rzeczywistości czy jest wirtualne?
jak często zmienia się zarząd?
jaki jest wiek członków zarządu?
jakie jest prawdopodobieństwo upadłości?
czy znany jest beneficjent rzeczywisty?
czy właściciele firmy widnieją na listach PEP lub listach sankcyjnych?
za jakie lata podmiot złożył sprawozdania finansowe?
jakie są kluczowe dane finansowego z ostatniego sprawozdania?
czy firma ma wierzytelności i jakie są ich kwoty?
czy firma ma zaległości w 4 dziale KRS?
czy firma widnieje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, na liście ostrzeżeń KNF?
czy podmiot był przedmiotem decyzji UOKiK?
czy podmiot otrzymał dotacje unijne?

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Upadłości konsumenckie:

wszystkie dane o podmiocie z bazy MSiG w formacie JSON (m.in. sygnatury i sekcje prawne, informacja o właściwości sądu, wezwanie dla wierzycieli)

następnie:

dane są laczone z Baza B2B Polish Yellow Pages, oraz Bazą B2C White Pages

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Biała Lista:

odpytanie o numer NIP dla podanego konta bankowego
odpytanie o numery kont bankowych dla podanego numeru NIP
odpytanie czy podany numer NIP i konto bankowe istnieją
Raport Biała Lista w PDF (wszystkie dane o podmiocie z Wykazu Podatników VAT plus informacje o właściwym Urzędzie Skarbowym)
wszystkie dane o podmiocie z Raportu Biała Lista w formacie JSON
sprawdzenie statusu VAT firmy na konkretny dzień (w tym datę wstecz)

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API Sprawozdania finansowe:

oryginalne sprawozdania finansowe w formacie JSON dla wszystkich podmiotów, które złożyły sprawozdania w XML zgodnie z obowiązującymi przepisami
ujednolicone podstawowe dane finansowe w formacie JSON
plik ZIP zawierający cały komplet oryginalnie składanych przez firmę dokumentów finansowych (sprawozdania finansowe, sprawozdania z działalności, uchwała o podziale zysku lub straty itp.) w formacie, w jakim podmiot je złożył – XLSX, DOC, PDF, TXT

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API REGON:

wszystkie dane o podmiocie z bazy REGON w formacie JSON (m.in. przedmiot wykonywanej działalności na podstawie zgłoszonego PKD głównego oraz pozostałych PKD, numery NIP i KRS, dane adresowe siedziby podmiotu, podstawowe dane rejestrowe)

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API CEIDG:

pełny wyciąg z CEIDG w PDF
wszystkie dane o podmiocie ze strony CEIDG w formacie JSON: imię i nazwisko, nazwa działalności, adres działalności, dane do doręczeń,

oraz :

inne dane głębokie z Systemu DataBota.

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Dane zwracane w API KRS:

pełny odpis KRS w PDF
skrócony odpis KRS w PDF
wszystkie dane o podmiocie z odpisu KRS w formacie JSON
powiązania firmy z innymi podmiotami gospodarczymi i osobami z KRS w formacie JSON
powiązania osoby fizycznej z firmami i osobami z KRS w formacie JSON

RODO – W pełni zgodne z Rozporządzeniem 2016/679 (RODO) i aktami towarzyszącymi oraz Polityka DataBot™

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Zgody na pliki Cookies

Uzywamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z Internetu.
Daj znam znać, jeżeli zgadzasz się na wszystkie te pliki cookie.